روحانی اطمینان داد مجلس با توافق هسته ای موافقت می کند

© Sputnik / Alexei Nikolskiyروحانی اطمینان داد مجلس با توافق هسته ای موافقت می کند
روحانی اطمینان داد مجلس با توافق هسته ای موافقت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران با اعلام این که رهبری ایران تصمیم نهایی در باره توافق هسته ای موسوم به برجام را بر عهده نهادهای مسئول گذاشته است، گفت که امیدوار است مجلس و شورای عالی امنیت ملی با برجام موافقت کند و سپاه پاسداران انقلاب ایران نیز به محض موافقت با این توافق، به آن احترام بگذارد.

بنا به گزارش منتشره در سایت شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا، روحانی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی که روز یکشنبه پخش شد، تصریح کرد: "رهبری معظم ایران اصل مذاکرات را تایید کرده و بارها فرموده است که نتایج این مذاکرات را می پذیرد. در حال حاضر تصمیم نهایی در باره این توافق بر عهده نهادهای مسئول گذاشته شده است، بنا بر این زمانی که نهادهای مسئول در تصمیم نهایی خود این توافق را بپذیرند، به معنی آن است که رهبر معظم نیز آن را می پذیرد و آن را تایید می کند".
رییس جمهور ایران اطمینان داد که پارلمان و شورای عالی امنیت ملی ایران با این توافق موافقت خواهند کرد، و گفت: "به محض موافقت ایران با این توافق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ناگزیر خواهد شد به آن احترام بگذارد".
وی همچنین این توافق را نخستین گام به طرف کاهس دشمنی میان ایران و آمریکا توصیف کرد ولی گفت "شکاف و بی اعتمادی میان دو کشور به زودی به پایان نخواهد رسید".
این اولین مصاحبه رییس جمهور ایران با روزنامه نگاران غربی پس از حصول توافق هسته ای بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала