آرزوی فضانورد

© Sputnikگنادی پادالکا فضانورد روسیه
گنادی پادالکا  فضانورد روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلم می خواهد شما به ساختار همکاری در ایستگاه فضایی توجه کنید.

در این روزها کنفرانس مطبوعاتی   با فضانوردان  ایستگاه بین المللی فضایی برگزار شد که تمام 9  فضانورد از 5 کشور — روسیه، آمریکا، ژاپن ، قزاقستان و دانمارک — در آن شرکت کردند.  شایان ذکر است که قبل از آن  گنادی پادالکا فضانورد روسیه  فرماندهی  ایستگاه بین المللی فضایی را به اسکوت کِلی  همکار  آمریکایی خود منتقل کرد.  اواخر ماه  مارس سال جاری  پرواز  سالانه فضایی روسیه — آمریکا آغاز شد که هدف آن  انجام بیش از 60  آزمایش  مشترک  بیولوژیکی و طبی است.

فضانورد گنادی پالکا،  بزودی رکورد پرواز در فضا را می شکند- او بیش از دو سال و نیم است که در  ایستگاه فضایی قرار دارد. طی این مدت فضانورد شاهد پدیده های  فضایی زیادی بود و وقت زیادی صرف  نظارت بر زمین از فضا کرده است.  وی با پاسخ به سوالات خبرنگاران،  متذکر شد  که  مأموریت فضایی سالانه  روسیه — آمریکا  چندان خوب آغاز نشد:

—  سانحه « پروگرس» و در پی آن، سانحه  سفینه فضایی « دراگون»  بدون شک  در تأمین  ایستگاه  تأثیر گذاشت. مجبور شدیم صرفه جویی کنیم.  سپس سفینه « پروگرس» پرواز خوبی داشت و  سفینه باری « اچ. تی.وی» — همکاران ژاپنی ما  پرواز کرد.  ژاپنی ها کمک بزرگی به  ایستگاه فضایی رساندند.

یوئی کیمیا، فضانورد ژاپنی  به سوالات  رسانه های بزرگ ژاپن  پاسخ داد و  خبر گزارش شده توسط  شبکه تلویزیونی  « لایف نیوز» روسیه را مورد تأیید قرار داد که یک بطری ویسکی برای انجام آزمایشات به مدول ژاپنی ایستگاه فضایی  رسانده شد.

  فضانورد ژاپن با پاسخ به سوال  خبرنگار  شرکت تلویزیونی « ان.اچ.کا»  گفت: زمان حضور من در ایستگاه فضایی رو به پایان است.  من آنقدر در اینجا احساس راحتی می کنم  که دارم فکر می کنم   همین جا بمانم  و به زمین برنگردم.  تا چشم بهم بزنی روزها می گذرند.   می خواهم  از وقت باقیمانده  بهتر استفاده کنم.  جالب ترین نکته در ایستگاه فضایی آن است که در اینجا  اشخاصی از کشورهای مختلف  با هم همکاری  و روی  رسیدن به یک هدف کار می کنند  و تلاش می ورزند به  نتیجه برسند.  دلم می خواهد شما به  ساختار این همکاری  واینکه من چطور به زبانهای مختلف صحبت می کنم  تا این همکاری  ادامه یابد توجه کنید.  امیدوارم در ماه دسامبر دوباره به اینجا برگردم  و به نتایج خوبی برسم».

فضانورد ژاپنی باید  یکسری  آزمایشات  با مواد پروتئینی در فضا به انجام برساند.  در صورت دریافت  کریستال های پاک پروتئینی ، از نتیجه این آزمایشات می توان برای طراحی و ساخت داروهای جدید در طب استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала