زندگی نشسته باعث بروز بیماری های کبد می شود

© Sputnik / Sergey Elkin /  مراجعه به بانک تصاویر زندگی نشسته باعث بروز بیماری های کبد می شود
زندگی نشسته باعث بروز بیماری های کبد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از مردم در حال حاضر زندگی نشسته ای دارند و این امر بر سلامت تاثیر منفی می گذارد.

زندگی کم تحرک منجر به بسیاری پی آمدهای منفی برای بدن می شود و باعث بروز بیماری های کوناگونی می شود که از جمله آنها چاقی، بیماری استخوان، بیماری های قلب وعروق و دیابت هستند. با این حال گروهی از دانشمندان کره جنوبی در مطالعات اخیر خود کشف کردند که زندگی کم تحرک و نشسته علاوه بر بیماری های نامبرده منجر به اختلالات کبدی هم می شود.
این دانشمندان پس از بررسی نتایج مطالعات پزشکی 140 هزار نفر از شهروندان این کشور به این نتیجه رسیدند که دست کم 40 هزار نفر به تشمع کبدی یا سیروز مبتلا هستند. با توجه به اطلاعات به دست آمده از پرسش نامه های این افراد معلوم شده که این پاتالوژی به طور مستقیم در ارتباط با زندگی کم تحرک است. بعلاوه معلوم شده که اظافه وزن از عوامل تاثیرگذار در این زمینه نبوده و حتی افراد دارای وزن عادی (شاخص توده بدنی معادل 23 کیلوگرام بر متر مربع یا کمتر) در پی زندگی کم تحرک با این پاتالوژی مواجه هستند.
پزشکان به تمام افراد توصیه می کنند که برای مقابله با این بیماری ها و جهت افزایش سلامتی بدن شان، به جای استفاده از خودروها بیشتر پیاده برند و حد اقل 10 دقیقه در روز فعالیت ورزشی داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала