گزارش و تحلیل

ادامه همکاری فن آوری –نظامی دمشق و تهران

© Sputnik / Andrey Steninادامه همکاری فن آوری –نظامی دمشق و تهران
ادامه همکاری فن آوری –نظامی دمشق و تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای با خبرنگاران رسانه های روسی بیان داشت که تهران کمک فن آوری نظامی به دمشق ارائه می دهد اما نظامیان ایرانی در محدوده ی سوریه نیستند.

 بشار اسد تاکید کرد: " این کشور از دولت سوریه در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و نظامی حمایت می کند. حمایت نظامی به این معنا نیست که برخی از رسانه های غربی سعی دارند آنرا ارسال گردان های نظامی ایرانی به سوریه نشان دهند، این واقعیت ندارد. "

تایید رسمی اینکه تهران به دمشق کمک نظامی ارائه می دهد به چه شکلی ممکن است در حل بحران سوریه تاثیر گذار باشد؟ شعیب بهمن ، تحلیل گر سیاسی و مقاله نویس شبکه ی اطلاعاتی تحلیلی IranianPolicy.net  در مصاحبه ای با خبرنگار رادیو اسپوتنیک مارینا الشعلان در این خصوص شرح می دهد:

کارشناس ما تاکید می کند که حتی حمایت نظامی آشکار ایران به سوریه هیچ گونه تاثیری بر تصویر جمهوری اسلامی ایران در عرصه ی جهانی ندارد. تهران بعدا هم کمک های مشورتی — نظامی و بشردوستانه به دمشق ارائه خواهد داد ، شعیب بهمن پیش بینی می کند:

یادآوری می کنیم که ایران اولین کشور در منطقه خاور میانه است که از آغاز درگیری مسلحانه از لحاظ مالی و انسانی از دولت سوریه حمایت می کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала