مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا

© AP Photo / Gene Boyarsمراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا
مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در نیویورک و واشینگتن برگزار می شود. 14 سال قبل تروریست ها با هواپیما هایی که ربوده بودند به آسمان خراش ها مرکز تجارت بین المللی و مقر وزارت دفاع آمریکا حمله کردند و در نتیجه حدود سه هزار نفر کشته شدند.

گزارش داده می شود که امسال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریما در واشینگتن مانده و به همراه همسرش میشل و کارکنان کاخ سفید در آنجا با یک دقیقه سکوت به خاطره قربانیان ادای احترام خواهد کرد.
عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 بزرگترین عملیات تروریستی در طول تاریخ بشریت بود. در این روز تروریست های انتحاری چهار هواپیما را ربوده و با آنها به آسمان خراش ها مرکز تجارت بین المللی و مقر وزارت دفاع آمریکا ضربه وارد آوردند. در نتیجه 2974 نفر کشته و 24 نفر ناپدید شدند. 19 تروریست نیز در این عملیات کشته شدند.
کمیسیون تحقیقات درباره عملیت تروریستی 11 سپتامبر در گزارش 600 صفحه ای خود اعتراف کرد که مجریان این عملیات به خاطر کمبود های عمیق در کار دولت آمریکا در اجرای اقدام وحشیانه خود توفیق پیدا کرده اند.
یادآور می شود دیروز جوان 24 ساله ای به نام جوش گولدبرگ بازداشت شد که احتمالا قصد داشت در سالگرد 11 سپتامبر عملیات تروریستی ترتیب دهد. مقامات آمریکا می گویند این ج.ان دستورالعمل ساخت بمب با استفاده از دیگ زودپز را به شخص دیگر تحویل داده و قصد داشته در نزدیکی محل برگزاری مراسم یادبود بمب منفجر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала