پمپ بنزین برقی

© Sputnik / Anton Denisovخودرو برقی در کنار دستگاه شارژ در مسکو
خودرو برقی در کنار دستگاه شارژ در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روس معتقدند که خودرو برقی برای روسیه مناسب نیست.

به گزارش  دفتر مطبوعاتی  کابینه وزیران،  دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه فرمان دولتی  را به امضا رساند که بر طبق آن  پمپ بنزین های  روسیه مجهز به تجهیزات  ویژه برق رسانی به  وسایل نقلیه  برقی خواهند شد.  تجهیزات برای  شارژ خودروهای برقی  در  پمپ بنزین های  شهری و جاده ها نصب خواهند شد.  این امر  جهشی برای  توسعه  رشته  وسایل نقلیه پاک از نظر زیست محیطی در روسیه خواهد شد.

 رومان بردنیکوف،  معاون اول  مدیر کل  سیاست  فنی شرکت «  روس ستی»  که  برنامه  سراسر روسی  در رشد و توسعه  زیر ساخت  برای  وسایل نقلیه برقی را از سال 2013 میلادی  به  اجرا می گذارد، با نظر مساعد  نسبت به این خبر اظهار نظر کرد:این تصمیم  برای مصرف کنندگان  در نظر گرفته شده است. صاحبان خودرو  به  سوخت گیری در پمپ بنزین ها عادت کرده اند و به این دلیل  صاحبان خودروهای برقی براحتی می توانند در همان پمپ بنزین ها  موتور برقی خودروی خود را شارژ کنند.  این امر در الگاریتم روزانه جا می افتد و برای  رانندگان امکان متنوع کردن  کار خود را  فراهم می سازد.  تجربه جهانی نیز  نشانگر کارایی  نصب تجهیزات  برق رسانی   در پمپ بنزین هاست، به ویژه  دستگاه های شارژ سریع که طی 15 دقیقه  موتور را شارژ می کنند.  برای صاحبان روسی پمپ بنزین ها  این  نوآوری جذاب است زیرا می  توان سرمایه گذاری جالبی در آینده بشود.  آنها نیز می توانند رشته   فعالیت خود را متنوع تر سازند  و  نقشه های درازمدت  توسعه تجارت خود را طرحریزی کنند. در مراحل اولیه  تجهیزات شارژ سریع در  جاده های بزرگ  مسکو  و نقاط دورافتاده  مسکو برای سفرهای خارج از شهر باید نصب شود. از اینرو این  نکته نقش مثبتی  در  رشد و توسعه  وسایل نقلیه برقی در روسیه بازی خواهد کرد.

هم اکنون  عمدتا  شرکت های  خصوصی از وسایل نقلیه برقی برای  حمل و نقل  در   مسافت های کوتاه استفاده می کنند.  مصرف کنندگان  خصوصی   اطمینان زیادی به خودروهای برقی ندارند.  یکی از نگرانیهای  اصلی  همانا به توسعه شبکه  پمپ بنزین های برقی مرتبط است.

—  آری،  روس ها هنوز با این  کلیشه دست بگریبان هستند که  خودرو برقی  برای روسیه مناسب نیست:  در زمستان باتری این نوع خودروها زود د شارژ می شود  و بسختی  می توان پمپ بنزین  برقی پیدا کرد. اما  مهم آن است که نباید   مانع از  توسعه  و تکامل خودروهای برقی شد. عادت رانندگان به استفاده از پمپ بنزین های معمولی   و آگاهی ناکافی در باره امکانات  وسایل نقلیه برقی باعث  کند شدن این روند می شود.   شرکت های خصوصی با استفاده از  وسایل نقلیه  سبک مثلا برای حمل  بار و پست  می  توانند  این نوع وسایل نقلیه را تبلیغ کنند. تاکسی نیز می تواند در این گروه شامل شود. برای تاکسی هایی که  ازموتور برقی استفاده می کنند باید امتیازاتی  وضع شود که تشویق  خوبی برای صاحبان آنها خواهد بود!»

شرکت « میتسوبیشی موتور»  فعالیت زیادی در تولید  وسایل نقلیه برقی نشان می دهد.  این شرکت مدل های  برقی و پیوندی را عرضه می کند. شرکت های بزرگ  بیشتر از  خودروهای  کوچک  میتسوبیشی و « آی — می یِو» استفاده می کنند  و  صاحبان خصوصی بیشتر  خودروهای قوی و  شیک  پیوندی را ترجیح می دهند.

 شرکت روسی «  آوتو واز» روسیه نیز  به  تولید خودروهای برقی می پردازد —  خودروی  نسل جدید  « ای 1 لادا». شرکت « آوتو واز»  قول داد خودروی برقی  را در سال 2015 میلادی به بازار عرضه کند.  روسها باید  اکولوژی، بیصدا بودن و دیگر  امتیازات آن را  ارزیابی کنند. تنظیمات چندی  می توانند انگیزه خوبی برای  رشد این رشته باشد —  مثلا  حق پارک  رایگان  که اکنون در  مسکو به اجرا گذاشته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала