گزارش و تحلیل

بنیاد سعدی کلاسهای آموزش زبان فارسی در مسکو برگزار می کند

© AFP 2023 / Daniel RolandКнижная ярмарка
Книжная ярмарка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد سعدی با هدف تقویت و گسترش زبان و ادبیّات فارسی در خارج از ایران و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیتهای مرتبط با این حوزه و بهره‌ گیری بهینه از ظرفیتهای موجود تأسیس شده و با حضور در نمایشگاه بین المللی مسکو به دنبال توسعه و گسترش آموزش زبان فارسی به شهروندان روسیه است.

بنیاد سعدی نه ‌تنها غیرایرانیانِ علاقه‌مند به آموزش زبان فارسی را مخاطَب و موضوع فعالیت خود می‌شناسد، بلکه به آموزش زبان فارسی به ایرانیان مقیم خارج از ایران به‌ویژه جوانان ایرانی که در خارج کشورمتولد شده و در کشوری بیگانه رشد یافته‌اند نیز توجه دارد.

سمیرا یافتیان، مدیر روابط عمومی بنیاد سعدی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک درباره حضور بنیاد سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو گفت: بنیاد سعدی با هدف گسترش همکاری های دو جانبه به خصوص شهروندان روس که تمایل و علاقه جدی به ریشه ها وابستگی های فرهنگی به ایران دارند در نمایشگاه کتاب مسکو حضور دارد.

به گفته مدیر روابط عمومی بنیاد سعدی " تمام تلاش ما این است که به شهروندان روس که دارای سابقه همکاری های دوجانبه و ریشه های فرهنگی مشترک هستیم، تواناییها و امکانات این بنیاد را معرفی نماییم".

همچنین یافتیان اعلام کرد: "بنیاد سعدی از طریق رایزنی فرهنگی ایران در مسکو اقدام به برگزاری کلاس های آموزش زبان فارسی خواهیم کرد".

وی در پایان این گفت و گو اظهار داشت: "در بنیاد سعدی چند کتاب تالیف کرده ایم، مانند کتابهایی در مورد خواندن، کتاب واژه که در آن واژه های پرکاربرد زبان فارسی جمع آوری شده است. همچنین یک کتاب درباره ایران شناسی و کتاب «سلام فارسی» که مخصوص زبان آموزان صربی تهیه شده است را به این نمایشگاه آوردیم. ما امیدواریم که افراد زیادی با بنیاد سعدی و فعالیتهای آن آشنا شوند واین بنیاد برای علاقمندان به زبان فارسی تبدیل به مرجع قابل اعتمادی گردد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала