گزارش و تحلیل

سوری هایی که از دست داعش فرار می کنند، نه بشار اسد

© AP Photo / Santi PalaciosГреческий полицейский преграждает путь сирийским беженцам на границе между Грецией и Македонией
Греческий полицейский преграждает путь сирийским беженцам на границе между Грецией и Македонией - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بی شک محال است تصاویر دلخراش هجوم پناهندگان خاورمیانه به سمت اروپا را مشاهده کنید و تاسف نخورید که بشریت به کجا رسیده؟ چرا باید چنین بلایی سر این مردمان پیش آید؟

اگر رهبران کشورهای اروپایی با کشور های عربی که پرورش دهنده و حامی اصلی این تروریست ها هستند برخورد می کردند آیا باز هم چنین بلاهایی سر انسان های بی گناه پیش می آمد؟

شاید برخی از این پناهندگان به دلایل شرایط بهتر زندگی در اروپا تلاش می کنند از کشورهای خاورمیانه و آفریقا به اروپا مهاجرت کنند اما بخش عمده ای از این پناهندگان انسان هایی هستند که در سرزمین خود زندگی آبرومندی داشتند که نابود شده و از ترس جان خود خانه و کاشانه را ترک کرده اند و پا به فرار گذاشته اند.

جمله تیتر این مقاله را آقای پرزیدنت پوتین چند روز پیش ذکر کرد و مرا بر آن داشت تا این مقاله را بنویسم.

نمی دانم اگر خوانندگان این مقاله شرایط زندگی افغان ها قبل از طالبان را به یاد داشته باشند یا اینکه شرایط زندگی مردمان عراق حتی در دوران صدام حسین یا شرایط زندگی مردمان لیبی در دوران قذافی و یا شرایط زندگی مردم سوریه قبل از تلاش برای سرنگونی بشار الاسد را.

قطعا کم و کاستی هایی در زمینه آزادی و حقوق بشر در این کشورها وجود داشته اما حد اقل مردمان این کشورها از امنیت شخصی برخوردار بودند.

می توانم بگویم هیچ ملتی در جهان به اندازه ملت ایران از سرنگونی صدام حسین و طالبان و حتی معمر القذافی (به دلیل ربودن امام موسی الصدر) خوشحال تر نیستند و قطعا بنده هم به عنوان یک ایرانی جزو همین ها هستم اما قطعا هیچ کس از شرایط بوجود آمده برای مردمان این کشورها خوشحال نیست.

نا امنی های سوریه وقتی بوجود آمد که برخی کشورهای مدعی دمکراسی و حقوق بشر عمدتا غربی با همکاری برخی کشورهای عربی که اصلا بویی از دمکراسی به مشامشان نخورده و اضافه بر آنها ترکه خواهان تحمیل سیستم حکومتی مورد نظر خود بر مردمان سوریه برآمدند البته هر کدام با دیدگاه خود. و چون مردم سوریه مقاومت کردند و مخالف آن بودند که کشورشان به لیبی یا افغانستان دیگری تبدیل شود جنگجویان خارجی را به این کشور گسیل کردند.

Мигранты в ожидании раздачи еды от македонских волонтеров на железнодорожной станции Гевгелия на македонско-греческой границе - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تروریست ها در راه اوروپا

جنگجویانی از 85 کشور جهان به یک کشوری آمدند تا 85 دیدگاه فکری خود را بر مردمان این کشور تحمیل کنند. این جنگجویان از بدو ورود مورد حمایت مالی و اقتصادی — تسلیحاتی و تبلیغاتی غرب و متحدان آن در منطقه بودند و هستند. در واقع همه مصیبت هایی که امروزه مردمان سوریه تحمل می کنند توسط غربی ها و متحدان آنان در منطقه خاورمیانه بوجود آمده و هنوز هم می آید. و مشاهده می کنید که مردمانی که هنوز در مناطق تحت سلطه دولت سوریه زندگی می کنند علیرغم همه کم و کاستی های بوجود آمده ولی خانه و کاشانه خود را ترک نکرده اند و با عزت در امنیت زندگی می کنند. همه این هایی که امروزه به سمت اروپا گسیل شده اند اهل مناطقی هستند که تحت تصرف گروه های تروریستی مثل داعش و النصره (اینها هم جزو القاعده هستند ولی آمریکایی ها جدیدا از آنها به عنوان مخالفین میانه رو نام می برند) هستند نه از بخش هایی که تحت کنترل دولت قانونی سوریه می باشد.

اگر کشورهای اروپایی واقعا دلواپس شرایط انسانی این  افراد هستند بهتر نیست از دولت رسمی و قانونی سوریه و طرح ایران و روسیه برای حل مسالمت آمیز این بحران و مبارزه با تروریسم در خاورمیانه حمایت کنند و جلوی سیاست های ددمنشانه کشورهایی که خواهان بازگرداندن منطقه به عصر حجر هستند بایستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала