گزارش و تحلیل

تفاهم نامه همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه تولید موتورهای توربینی

© Fotolia / Ronnie ChuaСамолет на аэродроме
Самолет на аэродроме - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سفر هیات بلند پایه ایران به روسیه که همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی ماکس 2015 در شهر ژوکوفسکی بود، تفاهمنامه دوجانبه ای در خصوص همکاری مشترک در زمینه تولید موتورهای توربینی با مجموعه "کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین‌های گاز و موتور هواپیما" به امضاء رسیده است.

دکتر منطقی در گفتگو با اسپوتنیک بیان نمود پیشرانی علم و فناوری صنعت هوایی در دیگر زمینه ها و منافع حاصل از سرریز فناوریهای توسعه یافته یا بومی سازی شده به دیگر بخش ها نیز از جمله دیگر عواملی هستند که صنعت هوایی تجاری را، هم در سطح ملی و هم سطح جهانی، به یک بخش راهبردی تبدیل کرده است. اهمیت موتورهای توربینی و کاربرد گسترده آن‌ها در توسعه کشورها باعث شده است کشورهایی که روابط اقتصادی مشترکی برای رقابت در صحنه جهانی دارند در زمینه طراحی و تولید آن‌ها سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند. کشور روسیه و ایران با توجه به روابط نزدیک اقتصادی می‌توانند در این زمینه همکاری مشترکی انجام دهند و به همین علت کشور ما آمادگی کامل دارد با "کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین‌های گاز و موتور هواپیما" همکاری مشترک خود را در زمینه سرمایه‌گذاری، طراحی، تولید و ارتقاء پلتفرم موتور توربینی نسل جدید جهت کاربری‌های اقتصادی انجام دهد.

"کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین‌های گاز و موتور هواپیما" در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعه‌های طراحی و تولید موتور توربینی در جهان است. از طرفی کشور ما هم می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای انتقال فناوری‌های آن مجموعه باشد و هم با پتانسیل قوی سرمایه انسانی کشور می‌توان در جهت انتقال فناوری به صورت کنسرسیوم و ارتقاء محصولات فعلی سهم مناسبی در بازار تولید موتورهای توربینی آینده جهان ایفا نمود. در همین راستا، در این سفر تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه تولید موتورهای توربینی با مجموعه مذکور در کنسرسیومی از شرکت های ایرانی به امضا رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала