مبارزه ایالات متحده امریکا با کمپین های ضد تنباکو در دیگر کشورها

© Flickr / Ferran Jordàمبارزه ایالات متحده امریکا با کمپین های ضد تنباکو در دیگر کشورها
مبارزه ایالات متحده امریکا با کمپین های ضد تنباکو در دیگر کشورها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شرایطی که کمپین اجتماعی ایالات متحده امریکا انگیزه ترک سیگار را در بین میلیون ها نفر بیدار کرده است، بزرگترین گروه تجاری – صنعتی امریکا انگیزه مبارزه با اقدامات ضدتنباکو را در دیگر کشورها آغاز می کند.

به گفته برخی منابع، اتاق بازرگانی امریکا یکی از بزرگترین لابی های صنعت تنباکو در تمام دنیا است که مبارزه را در دیگر کشورها آغاز کرده و قصد دارد جلوی کاهش مصرف تنباکو را در دیگر کشورها بگیرد.
زمانی که ژاپن و اروپا و استرالیا سعی داشتند برنامه تسهیل بست بندی محصولات تنباکو را به اجرا درآورند، اتاق بازرگانی امریکا رسما دول این کشورها را محکوم کرده و گفت که آنها می خواهند ارزش برندهای تجاری را به صفر برسانند.
گفتنی است که اتاق بازرگانی امریکا به کشورهای کوچکی از قبیل جاماییکا، اوروگوئه و مولداوی نامه هایی با موضوع تهدید به شکایت و دیگر پیامدهای اقتصادی برای مبارزه با تنباکو ارسال کرده است.
استلا بیالوس رییس Tobacco Policy International می گوید: «آنها نباید مقامات کشورهایی که قصد حمایت از سلامت شهرودندانشان دارند را بترسانند. آنها می توانند از منافع تجاری خود دفاع کنند، اما نه از طریق تهدید مقامات کشورها که نگران سلامت و رفاه مردم جامعه هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала