کریمه و روسیه

© Sputnik / Artem Kreminskyسواحل کریمه
سواحل کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الحاق کریمه به روسیه مشروعیت دوگانه» دارد.

اِمریک شوپراد  نماینده  پارلمان اروپایی  از فرانسه  در مصاحبه با « سپوتنیک» گفت: « سیاستمداران غربی  بتدریج  کریمه را جزئی از اراضی روسیه برسمیت می شناسند. این گرایش  پیشرفت خواهد کرد.

الحاق کریمه به روسیه  مشروعیت دوگانه» دارد. از نقطه نظر تاریخی  با در نظرداشت  اینکه کریمه  برای مدت کوتاهی بخشی از اوکراین بود  قانونی است.  از نقطه نظر ساکنان کریمه و رأی آنها نیز  مشروعیت دارد، زیرا در آنجا رفراندوم برگزار شد  و  در این رفراندوم ناظران  بین المللی حضور داشتند. به اعتقاد من، تمام پارلمان های  صادق  و  مستقل درک خواهند کرد که کریمه از ارتباط  ناگسستنی با روسیه برخوردار است».

شوپراد با  صحبت در باره  ساکنان  تاتار کریمه  متذکر شد  که با وجود اینکه آنها فعالیت زیادی در زمان رفراندوم نشان ندادند ، « هیچ کس نمی تواند بگوید که اکثر  تاتارهای کریمه  مخالف الحاق کریمه به روسیه بودند».

نماینده پارلمان اروپا  گفت که اوکراین که خواهان  بازگرداندن کریمه  است  در واقع  خودش  یک کشور مستقل نیست به ویژه « با در نظرداشت  اینکه چه کسی  به مسائل مالی در اوکراین  رسیدگی می کند و  بخش های  معین اقتصاد اوکراین را  کنترل می کند که با سرمایه های خارجی در ارتباط است. متأسفانه هم اکنون، افرادی  اوکراین را  اداره می کنند  که به کشورهای  خارجی — آمریکا و  متحدان آن — خدمت می کنند.  این دلیل اصلی  درگیری فرسایشی است.  به عقیده قاطع من، اگر در اوکراین افرادی حکومت می کردند  که در وهله اول به فکر منافع  کشور خود  بودند و  واقعیات تاریخی را نادیده نمی گرفتند  آن کشور می توانست  به همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان خود  — حال مسکو باشد و یا اروپای غربی — ادامه بدهد. آقای پروشنکو،  به جای اینکه چنین هدفی در مقابل خود قرار بدهد، آتش درگیری را  بیشتر می کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала