دبیر کل سازمان ملل در مراسم رژه نظامی در چین حضور می یابد

© UN Photo/Mark Gartenدبیر کل سازمان ملل در مراسم رژه نظامی در چین حضور می یابد
دبیر کل سازمان ملل در مراسم رژه نظامی در چین حضور می یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد آمادگی خود را برای سفر به چین و شرکت در مراسم رژه نظامی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم تایید کرده است.

این مطلب را خبرگزاری "شینهوا" روز شنبه گزارش داده است.

روز جمعه ژاپن در واکنش به خبر حضور پان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه نظامی چین به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و "پیروزی بر امپریالیسم ژاپن در آسیا" شدیدا ابراز نارضایتی کرده و اعلام نمود این سفر بی طرفی دبیر کل این سازمان بین المللی را زیر سئوال می برد.
به گزارش خبرگزاری "شینهوا"، دبیر کل سازمان ملل با وجود نگرانی های اعلام شده از سوی دولت ژاپن در باره سفر وی به چین و شرکت در مراسم رژه نظامی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در این کشور تاکید کرد که در این مراسم حضور می یابد.
وی گفت: "کمک و فداکاری چین در جریان جنگ جهانی دوم کاملا شناخته شده است و مردم جهان به خاطر رنج های چین در این جنگ با آن همدردی کرده ‌اند".
دبیر کل سازمان ملل افزود: "مهم است که ما به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چه نوعی از درس ها را می توانیم از آن یاد بگیریم و اینکه چگونه به سمت آینده ای روشن تر بر اساس درس های یادگرفته شده حرکت کنیم".

مراسم جشن به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در روز های 2 تا 6 ماه سپتامبر در چین برگزار می شود. قرار است که دبیر کل سازمان ملل در چار چوب سفر خود به پکن با شی جین پینگ رییس جمهور چین و دیگر مقامات چینی دیدارها و گفتگوهایی داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала