گزارش و تحلیل

رسانه ها : رای دهندگان از " پوتین آمریکایی" خوششان می آید

© REUTERS / Brian Snyder رسانه ها : رای دهندگان از " پوتین آمریکایی" خوششان می آید
رسانه ها : رای دهندگان از  پوتین آمریکایی خوششان می آید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیوید ایگناتیوس ،مقاله نویس واشنگتن پست معتقد است که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در سبک رفتاریشان بسیار شبیهند.

هر دو آنها از بهبود قدرت کشور خود می گویند و می توانند توجهات رسانه ها را جلب کنند. نویسنده ی مقاله شگفت زده است از اینکه آمریکایی ها از سبک نامبرده ی پوتین در تجسم ترامپ خوششان می آید.

ترامپ همانند رئیس جمهور روسیه امیدوار است که اعتبار آمریکا را بهبود بخشد همانطور که او بارها در مصاحبه هایش گفته است کشورش در حال حاضر پیروز نیست.

ایگناتیوس از رشد محبوبیت این سیاست مدار شگفت زده است: چرا که به عقیده او در آمریکا سبک تهاجمی و اقتدارگرایانه ، که توسط رسانه های غربی به سبک پوتین مشهور است اغلب موفق نیست. نویسنده اذعان می دارد که در این صورت ترامپ استثناء است اما مطمئن نیست که محبوبیت وی ادامه دار باشد.

ضمنا محبوبیت میلیاردری که در تجارت املاک ثروتمند شده است تنها در این نیست که قول داده است اعتبار آمریکا را بهبود بخشد. Radio Free Europe گزارش می دهد: ترامپ نارضایتی خود را از این حقیقت بیان داشته است که آمریکا سهم بسیار زیادی از ابتکار عمل تقابل با روسیه در خصوص مسئله ی اوکراین را برعهده دارد و خاطر نشان نمود که این سهم اروپاست. در عین حال نامزد ریاست جمهوری آمریکا واقعا نگران و مشوش نیست که اوکراین عضوی از ناتو شود و یا آنرا در اتحادیه نپذیرند. وی خاطر نشان نمود که هر دو گزینه او را راضی می کند.

این تاجر گفت: " من از آنچه که در اوکراین اتفاق می افتد خوشم نمی آید. اما این مشکل در سطح بسیار وسیعی به اروپا مرتبط است نه ما. و آنها باید بخش مشخصی از ابتکار عمل را به دست بگیرند. "

در عین حال پیشتر ترامپ ابراز اطمینان نمود که اگر او را انتخاب کنند ، ارتباط عالی با روسیه و پوتین برقرار خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه ی خود با فاکس نیوز گفت: " صادقانه بگویم ، ما با او (پوتین)  به خوبی کنار می آییم. با چنین افرادی باید زبان مشترک یافت. اوباما با هیچ کس کنار نمی آید. بنابراین همه ی اطرافیان دشمنان ما هستند. هیلاری کلینتون ، شما از او خوشتان می آید یا خیر ، او بدترین وزیر امور خارجه در تاریخ است. اوباما واقعا فاجعه است. او با چه کسی ارتباطات خوبی دارد؟ با هیچ کس! این باور نکردنیست…"

رتبه ی بالای ترامپ به طور غیر منتظره توجه ی کاربران روسی را هم جلب کرد، نام او بیشتر از همه در شبکه های اجتماعی با سیاست مداران مشهور روسی ذکر می شود. حتی پروژه ی اینترنتی " دونالد ترامپ 2016" به نامزد ریاست جمهوری آمریکا اختصاص دارد که به طور خودکار خبرهای مربوط به ترامپ را از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به پنج زبان یعنی روسی ، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اوکراینی منتشر می کند. طراح آن کنستانتین ریکوف  خاطر نشان می کند که پروژه هیچ ارتباطی با ستاد پیش از انتخاباتی نامزد نداشته و هیچ گونه سازمان سیاسی حمایت مالی آنرا برعهده ندارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала