متخصصان ایرانی برای کاربرد آنتی-2500 در روسیه آموزش می بینند

© Sputnik / Aleksandr Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر آنتی-2500
آنتی-2500 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرارداد تحویل سامانه های موشکی "اس-300" روسیه به ایران که در حال حاضر نزدیک به نهایی شدن است، تحویل سامانه های پدافندی مدرن تر"آنتی-2500" به ایران را نیز در نظر می گیرد و از این رو متخصصان ایرانی برای یادگیری نحوه بهره برداری از این سامانه ها به روسیه اعزام می شوند.

این مطلب را خبرگزاری "اینترفاکس آ و ن" به نقل از منبعی آگاه گزارش داده است.

این منبع گفت: "پس از امضای اولین قرارداد اس-300، گروهی از متخصصان ایرانی برای آموزش به روسیه اعزام شده بودند و پس از گذراندن دوره آموزشی، مجوز بهره برداری از این سامانه ها را دریافت کردند، اما با توجه به این که سامانه آنتی-2500 با سامانه اس-300 تفاوت قابل توجهی دارد، متخصصان ایرانی باید دو باره به روسیه اعزام شده و دوره بازآموزی بگذرانند".

این منبع با اشاره به این که ایران به دنبال دریافت هرچه سریع تر آنتی-2500 است، خاطر نشان کرد: "ایران می خواهد فوری پس از دریافت این سامانه ها، بهره برداری از آنها را آغاز کند اما به این منظور لازم است که متخصصان ایرانی دوره باز آموزی طی کنند و این باز آموزی به وقت و هزینه اضافی نیاز دارد".

"آنتی- 2500" سامانه ای موشکی جدید است که مزایای بیشتری نسبت به اس —300 در زمینه رهگیری موشک بالستیک دارد. سرعت آنتی-2500 برای رهگیری هدف در ارتفاعات ثابت دو برابر بیشتر است. به عبارت دیگر ، آنتی-2500 می تواند نه تنها هواپیماها بلکه موشک های بالستیک قاره پیما ی زمین پایه و دریا پایه را هدف حمله قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала