عدم سرمایه گذاری ایران در بخش نفت به خاطر کاهش بهای طلای سیاه

© AP Photo / Hasan Jamaliعدم سرمایه گذاری ایران در بخش نفت به خاطر کاهش بهای طلای سیاه
عدم سرمایه گذاری ایران در بخش نفت به خاطر کاهش بهای طلای سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران ، بیژن نامدار زنگنه اطلاع داد: ایران پنجمین کشور تولید کننده ی نفت، در ارتباط با کاهش بهای طلای سیاه در سال جاری تقریبا چیزی برای سرمایه گذاری در زمینه ی نفتی اختصاص نداد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از زنگنه می نویسد: " به خاطر سقوط بهای نفت تقریبا چیزی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت در سال جاری وجود ندارد. "
به گفته ی وی ، سرمایه گذاری در زمینه نفت کشور در سال گذشته 6 میلیارد دلار در مقابل حجم سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در سال های 2011 و 2012 بود. پیش تر رئیس بخش طرح های استراتژیک وزارت نفت ایران سعید قوامپور بیان داشت که این رشته در پنج سال آینده به سرمایه گذاری به میزان 100 تا 500 میلیارد دلار نیازمند است.
بر اساس اسناد شرکت نفتی بریتیش پترولیوم ، ایران در سال گذشته 3.6 میلیون بشکه نفت در روز در عوض 4.4 میلیون بشکه در سال 2011 تولید می کرد. به گفته ی آقای زنگنه ، کشور پس از لغو تحریم های بین المللی استخراج خود را به 500 هزار بشکه در روز و سپس به همین حجم افزایش خواهد داد.
پیشتر وزیر نفت بارها گفته بود که ایران امیدوار است سایر اعضای اوپک بتوانند جایگاهی برای افزایش استخراج این کشور ایجاد نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала