وزیر نفت ایران دستور افزایش۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت را صادر کرد

© Fotolia / James Thewکارشناس ایرانی : فعلا زود است که نفت با جنگنده مبادله شود
کارشناس ایرانی  : فعلا زود است که نفت با جنگنده مبادله شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دستور افزایش تولید نفت کشور خود را به میزان 500 هزار بشکه‌ در روز صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، بیژن زنگنه با صدور دستوراتی به مدیران عامل شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز، مدیریت امور بین‌الملل شرکت نفت و شرکت پایانه‌های نفتی خواستار افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات روزانه نفت ایران شده است.
ضمنا معلوم نیست که آیا منظور افزایش تولید نفت در یک دوره آزمایشی است یا نه چون پیشتر مقامات ایران اعلام کرده بودند که قصد دارند صادرات نفت را فقط پس از لغو تحریم ها افزایش دهند. پیشتر خبرگزاری "ایرنا" سخنان رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران را نقل کرده بود. وی با یادآوری محدودیت در فروش نفت تا زمان لغو رسمی تحریم ها،گفته بود: میزان تولید نفت ایران تا برداشته شدن تحریم ها تغییری نخواهد کرد.
اما حالا به گزارش خبرگزاری"مهر" وزیر نفت در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز، امور بین‌الملل شرکت نفت و شرکت پایانه‌های نفتی دستور افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات روزانه نفت ایران را صادر کرده است.
بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت بهره بردار نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون تمام برنامه‌های لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز جنوب تدوین شده است، گفت: عملیات بازگشت به سقف پیش از تحریم در كمترین زمان ممكن انجام خواهد شد.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با اعلام اینکه مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید كننده نفت ایران، حدود ۸۳ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز كشور را تامین می كند، اظهار داشت: با توجه به توافق انجام شده و لغو تحریم‌ها و همچنین فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر نفت، آمادگی داریم در مدت ۳ روز توان تولید نفت خام را به میزان حداكثری كه مورد نظر وزیر نفت است، افزایش دهیم.
یادآور می شود ایران قبل از اعمال تحریم ها روزانه 2.3 تا 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد که این رقم پس از اعمال تحریم ها نصف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала