چای چینی باعث آشتی اوباما و کیم جونگ اون شد

© AP Photo / David Guttenfelderچای چینی باعث آشتی اوباما و کیم چن این شد
چای چینی باعث آشتی اوباما و کیم چن این شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین تبلیغی برای چای آماده کرده اند که در آن رییس جمهور باراک اوباما و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همدیگر را در آغوش کشیده اند.

روزنامه هافینگتون پست در این باره نوشته است. در تصویر رهبر هر دو کشور با وجود تنش های سیاسی شدید، نوشته شده است: «با نوشیدن چای…. همه مردم جهان متحد می شوند».
واشنگتن یا پیونگ یانگ هنوز در این رابطه اظهارات رسمی نداشته اند. هنوز معلوم نیست که این تبلیغ با اجازه رهبران دو کشور بوده یا خیر. متن توسط گروه مشاوران «پنجره ای به چین» تهیه شده است و طبق قوانین چین در حوزه تبلیغات،«در صورت استفاده از اسامی افراد و تصاویر آنها در تبلیغات، شرکت مذکور موظف است ابتدا کتبا اجازه این کار را دریافت کند».
دولت امریکا و کره شمالی از مناسبات دیپلماتیک دو کشور که سال 1950 رسما گسیخته شده حمایت نمی کنند. یکی از سنگ هایی که در عادی سازی روابط دو کشور به چشم می خورد، تلاش پیونگ یانگ برای توسعه برنامه هسته ای است. علاوه بر این، امریکا با برخی از دول دیگر به طور دایم کره شمالی را متهم به نقض حقوق بشر می کند. پیونگ یانگ در پاسخ به واشنگتن از لفاظی های خصمانه استفاده کرده و امریکا را رهبر «قدرت شر» در جهان می نامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала