بهانه آمریکا

© AP Photo / Militant websiteشبه نظامیان داعش در سوریه
شبه نظامیان داعش در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما اپوزیسیون میانه رو را آموزش داده و مسلح می کنیم.

ایالات متحده آمریکا  با استفاده از پهپادی که  از پایگاه  هوایی آمریکا در ترکیه پرواز کرد  اولین  ضربه هوایی را به خاک سوریه وارد آورد.   مواضع « داعش» در  شمال کشور سوریه  هدف این حمله بود.

 بر طبق اطلاعات  موجود، آمریکا قصد دارد  از جنگنده  نیز در این عملیات استفاده کند.  اوایل هفته جاری،  کاخ سفید  قصد خود برای استفاده از نیروی هوایی  برای دفاع از باصطلاح اپوزیسیون  میانه رو  سوریه  در مقابل  نیروهای دولتی را اعلام کرد.  واشنگتن در  همکاری   تنگاتنگ با آنکارا  عملیات خود را به اجرا می گذارد که به آمریکا  اجازه  داد از پایگاه هوایی  در  « اینجیرلیک»  ترکیه استفاده کند.  مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه  قول داد   عملیات  مبارزه با گروهبندی « کشور اسلامی»  در شمال سوریه شدت یابد.

وی اعلام داشت: « ما اپوزیسیون میانه رو را آموزش داده و مسلح می کنیم».

مطابق با داده های  شرکت خصوصی  اطلاعاتی — تحلیلی آمریکایی  « استرات فور» ، ترکیه نه فقط به آموزش  اعضای اپوزیسیون  سوریه می پردازد بلکه تانک ها را در مرز سوریه   مستقر می کند.  سرویس اطلاعاتی  عکس های ماهواره ای را منتشر کرد  که در آنها  تانک های جنگی  ترکیه  و  واحدهای  همراه، مواضع  دفاعی در نزدیکی  مرز ترکیه — سوریه را اشغال کرده اند.  این عکس ها اواخر  ماه ژوئیه گرفته شدند. همانا در آن زمان  واشنگتن  و آنکارا  در رابطه با  ایجاد   منطقه حایل در شمال سوریه به توافق رسیدند.

 طالب  ابراهیم کارشناس سیاسی  از دمشق  عملیات آمریکا  در  خاور نزدیک را مشکوک می داند.

وی گفت: «  واشنگتن قصد ندارد بطور جدی با  گروهبندی « کشور اسلامی» (داعش) مبارزه کند.  رفتار آمریکا در سوریه و عراق  شک بر انگیز است.  نقش ترکیه در این  قضیه نیز مشکوک است و تا کنون روشن نشده است.

 کل اقدامات آمریکا در  خاورنزدیک — در سوریه و عراق و لیبی —  غیر قانونی است.  اینک جهت تازه ای  برای آنها ظاهر شده است. بقول خودشان آنها با  « داعش»  مبارزه می کنند و قصد دارند  از اپوزیسیون میانه رو  که با این گروهبندی در حال جنگ است دفاع کند.  بد نیست به تعداد مخالفان میانه رو توجه شود —  کلا 60 نفر.  بدین ترتیب آمریکا  برای  هدف قرار دادن  نیروهایی  که در  مناطق مرزی  نگهبانی می دهند  و  ارتش  سوریه  آماده می شود اگر  آنها به این چند نفر شورشی  اپوزیسیون  حمله کنند.  به عقیده من،  این فقط بهانه ای برای  حمله به سوریه  و  دامن زدن به جنگ جدید در  خاور  نزدیک است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала