ژنرال های سابق اسراییل از نتانیاهو خواستند توافق ایران را بپذیرد

© AFP 2023 / MENAHEM KAHANAژنرال های سابق اسراییل از نتانیاهو خواستند توافق وین را بپذیرد
ژنرال های سابق اسراییل از نتانیاهو خواستند توافق وین را بپذیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شماری از ژنرال ها و مقام های امنیتی سابق اسراییل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور دعوت کردند تا توافق هسته ای ایران را پذیرفته و برای عادی کردن روابط با آمریکا اقدام کند.

این افراد با امضای درخواستی توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک را "عملی انجام شده" خواندند و از دولت اسراییل خواستند تا موضع خصمانه خود را در قبال این توافق کنار گذاشته و آن را بپذیرد.
آنها همچنین از تل آویو خواستند تا سیاستی را در پیش بگیرد که برقرارکننده اعتماد، تقویت کننده امنیت و گسترش دهنده همکاری دیپلماتیک با آمریکا باشد.
امی ایالون و کارمی گیلون، دو تن از سران پیشین سازمان اطلاعات و امنیت ملی اسراییل (شاباک)، آمیرام لوین معاون پیشین موساد، اوزی ایلام رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل به همراه ده‌ها تن از ژنرال ها و افسران ارشد بازنشسته اسراییلی در میان امضا کنندگان این درخواست هستند.
ایران و گروه پنج بعلاوه یک (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) روز 14 ژوئیه (23 تیرماه) به توافقی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند که تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در نظر می گیرد و در مقابل آن قرار است که تحریم های بین المللی علیه این کشور به طور کامل لغو شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل به شدت با این توافق مخالف است و آن را "اشتباه تاریخی" می داند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала