مواد خوراکی کدام کشور های دیگر مورد تحریم روسیه قرار خواهند گرفت؟

© Fotolia / Iakov FilimonovИмпортные сыры на прилавке магазина
Импортные сыры на прилавке магазина - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از روی عقیده خبرگان حالا هم می توان پاره ای از کشور هایی را مشخص کرد که روسیه می تواند آنها را از نظر خرید مواد غذایی تحریم کند.

"نیکیتا ایسایف" رییس انستیتوی مطالعه مسایل مبرم اقتصاد در مصاحبه با کانال تلویزیونی "راشا تودی"  گفت: برای این کار کافی است اخبار هر روز را تماشا کرده و به آن اعلامیه های شدید الحنی توجه کنیم  که سرانشان در مورد دستور روز سیاسی روسیه ایراد می کنند.

ایسایف کشور هایی را بر شمرد که مطابق ارزیابی وی می توانند لیست کشور های تحریمی را تکمیل کنند. به عقیده این کارشناس "ممکن است تحریمات ضد استرالیایی که موضع بسیار سختی گرفته تشدید شود. کانادا هم به آمریکا پیوسته و با سرسختی بیش از پیش این موضع  خود را ثابت می کند".

ایسایف ادامه داد: "حالا هم روشن است که کدام کشور هایی هستند که وارد لیست سیاه روسیه نخواهند شد. آنها کشور های عضو بریکس و کشور های اروپایی جزو باصطلاح اقدام های ضد تحریمی می باشند. منظور یونان، مجارستان و چک هستند یعنی کشور هایی که از ما حمایت می کنند".

این دانشمند روس معنقد است که "هدف همه گونه تحریمات جوابیه و یا ضدتحریمات حمایت از بازار روسیه است و این عامل بخوبی در زندگی عملی مشاهده می شود. در روسیه حالا هم "رشد بالای تولیدات همان اقلام خوراکی مشاهده می شود که یک سال پیش مورد تحریم قرار گرفته و روسیه در جواب اجناس اورپایی را مورد تحریم قرار داد".

اسایف ادامه داد: "رشد تولید پنیر ساخت روسیه به میزان 35- 40 درصد، از همه بیشتر است و این رشته مشوق حرکت جایگزینی واردات خارجی محسوب می شود".

لازم به یادآوری است که دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه دسور داد که مساله افزایش تعداد کشور های مورد تحریم متقابل روسیه مطالعه شود. نخست وزیر بر آن است که کار ها با هدف جایگزین کردن اجناس خارجی در روسیه باید سیستمی باشد و به این خاطر باید یک کمیسیون احتصاصی در این کشور ایجاد شود و او حاضر است شخصا در راس آن قرار گیرد.

به عقیده ایسایف "مراجعه نخست وزیر مدودف درجه بالاتر از پیام وزیر کشاورزی دارد و از این رو به نظرم از سوی رییس جمهور برآورده خواهد شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала