مبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد

© REUTERS / Alaa Al-Marjani TPX IMAGES OF THE DAYمبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد
مبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا شروع به بمباران مواضع داعش در آگوست 2014 کرد. این ائتلاف برای واشنگتن تقریبا 3 میلیارد دلار هزینه به همراه داشت. اما با وجود مبالغی که هزینه شد، طبق برخی ارزیابی های موجود، تنها 10 هزار تروریست از بین رفتند و نیروهای تجسس امریکا اعتراف می کنند که گروهک جهادگر تضعیف نشده است.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا چندی پیش از نتیجه حملات هوایی به مواضع داعش اظهار رضایت می کرد.
وی می گفت: «ائتلاف ما حملاتی را انجام می دهد. داعش دفاع می کند. اما داعش بازنده می شود».
خبرگزاری راشا تودی با رایان مائور کارشناس حوزه امنیت ملی گفتگو کرده است. این کارشناس توضیح می دهد که نیروهای داعش چگونه می توانند طرفداران خود را جذب کنند.

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 داعش محصول ایدئولوژی رادیکال اسلامی است. ایجاد خلافت، جهاد خشونت آمیز و وضع قوانین شریعت به طور گسترده ای مورد تایید قرار می گیرند. این گروهک طرفدارانی دارند که به واسطه آنها قدرت می گیرند. این سازمان به خودی خود اعضای زیادی ندارد، اما نظریه «دولت اسلامی» امروز در تمام جهان از محبوبیت برخوردار شده است. برای درک آنچه که رخ می دهد باید تعداد جهادگران کشته شده را با تعداد اعضای جدید این شبه نظامیان مقایسه کرد.
طبق ارزیابی های مختلف، در یک ماه نزدیک به 850 تا 1200 تروریست نابود می شوند. دلیل بی ثمر بودن این مبارزه، حجم انبوده طرفداران داعش در سراسر دنیاست. ارزیابی ها نشان می دهند که تعداد طرفداران این سازمان تقریبا با تعداد شبه نظامیانی که کشته شده اند یکسان است. به عبارتی در بهترین حالت فقط می توان این مقایسه را انجام داد. زیرا اعداد و ارقام کسانی که به این گروه می پیوندند در عراق، سوریه، مصر و دیگر کشورها قابل توجه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала