واقعیت مجازی سه بعدی

© AP Photo / dapd, Joerg Kochشبکه اینترنتی فیس بوک
شبکه اینترنتی فیس بوک - اسپوتنیک ایران
Telegram
گام بعدی فضای اطلاعاتی سه بعدی خواهد بود.

بنیان گذار  شبکه اجتماعی محبوب در جهان  — فیس بوک —  قصد دارد در  آینده نوع جدید  ابزار معاشرت را راه اندازی کند —  واقعیت مجازی سه بعدی.  این پلاتفرمی خواهد بود که ابتدا در  آنجا  بازی و ویدئو و کمی دیر تر  برنامه کاربردی  اجتماعی درج خواهد شد.

سوکربرگ،  در  کنفرانس ویژه  نتایج کار شرکت طی  سه ماهه دوم سال جاری  در باره ایده جدید گفت: «  به نظر من پس از ویدئو،  گام بعدی  فضای اطلاعاتی  سه بعدی خواهد بود».  مارک گفت، مردم همیشه  بدنبال امکانات جدید  برای  معاشرت و  تبادل افکار خود بودند.

شرکت « فیس بوک» قصد دارد  پلاتفرم جدید را در  نیمه اول سال 2016 میلادی راه اندازی کند. بهار سال گذشته، شبکه اجتماعی کمپانی « Oculus VR » را خریداری کرد که  تولید کننده کلاهخود  واقعیت مجازی  است.  و حالا سوکربرگ از صرف  پول در توسعه و تکامل  فناوری موجود  دریغ نمی ورزد تا امکان کار در فرمات  واقعیت مجازی را برای  کاربران  « فیس بوک» فراهم سازد.

بنیان گذار « فیس بوک»  به تاس گفت: «  واقعیت مجازی  در  مرکز  منافع ما قرار دارد  زیرا از  قدرت بالقوه اطلاعاتی  عظیمی برخوردار است».

کارشناسان معتقدند که  « فیس بوک» با ایجاد پلاتفرم  جدید  رقبا را  عقب خواهد راند.  هر چند این شبکه اجتماعی هم اکنون  نیز  از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است  و  تعداد کاربران آن   طی  سال گذشته 13 درصد افزایش    نشان داد و  به 1 میلیارد و 49 میلیون نفر رسید. به نوشته  پورتال The Verge تعداد شبانه روزی کاربران  17 درصد  افزایش نشان داد و به 968 میلیون نفر رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала