بنیان گذار شبکه اجتماعی محبوب در جهان — فیس بوک — قصد دارد در آینده نوع جدید ابزار معاشرت را راه اندازی کند — واقعیت مجازی سه بعدی. این پلاتفرمی خواهد بود که ابتدا در آنجا بازی و ویدئو و کمی دیر تر برنامه کاربردی اجتماعی درج خواهد شد.
سوکربرگ، در کنفرانس ویژه نتایج کار شرکت طی سه ماهه دوم سال جاری در باره ایده جدید گفت: « به نظر من پس از ویدئو، گام بعدی فضای اطلاعاتی سه بعدی خواهد بود». مارک گفت، مردم همیشه بدنبال امکانات جدید برای معاشرت و تبادل افکار خود بودند.
شرکت « فیس بوک» قصد دارد پلاتفرم جدید را در نیمه اول سال 2016 میلادی راه اندازی کند. بهار سال گذشته، شبکه اجتماعی کمپانی « Oculus VR » را خریداری کرد که تولید کننده کلاهخود واقعیت مجازی است. و حالا سوکربرگ از صرف پول در توسعه و تکامل فناوری موجود دریغ نمی ورزد تا امکان کار در فرمات واقعیت مجازی را برای کاربران « فیس بوک» فراهم سازد.
بنیان گذار « فیس بوک» به تاس گفت: « واقعیت مجازی در مرکز منافع ما قرار دارد زیرا از قدرت بالقوه اطلاعاتی عظیمی برخوردار است».
کارشناسان معتقدند که « فیس بوک» با ایجاد پلاتفرم جدید رقبا را عقب خواهد راند. هر چند این شبکه اجتماعی هم اکنون نیز از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است و تعداد کاربران آن طی سال گذشته 13 درصد افزایش نشان داد و به 1 میلیارد و 49 میلیون نفر رسید. به نوشته پورتال The Verge تعداد شبانه روزی کاربران 17 درصد افزایش نشان داد و به 968 میلیون نفر رسید.