گزارش و تحلیل

سفر دکتر محمداخگری، معاون برون مرزی صداوسیما به مسکو؛ ارزیابی پتانسیل همکاری رسانه ای روسیه و ایران

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIIranian staff members of "Press TV" news channel work at the newsroom in Tehran, 20 June 2007
Iranian staff members of Press TV news channel work at the newsroom in Tehran, 20 June 2007 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سمیه پسندیده- تحلیل گر سرویس سیاسی در خصوص ارزیابی تعاملات رسانه ای روسیه و ایران و پتانسیل های همکاری دوجانبه دو کشور با آقای دکتر اخگری به بحث و گفتگو پرداخت.

معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای ایران، به زبان‌های مختلف برای مخاطبان خارج از ایران برنامه پخش می‌کند، و دارای تعدادی شبکه رادیویی و تلویزیونی و نیز پایگاههای اینترنتی متعدد می‌باشد.

دکتر اخگری از مدیران باتجربه و با سابقه صدا و سیما است که پیش از این به عنوان مدیر رادیو آلمانی، مدیر آموزش و مدیرکل رادیوهای اروپا و آمریکا فعالیت داشتند. امروز آقای دکتر اخگری و دکتر ناصری مدیر کل امور بین الملل صدا و سیما در جمعی با حضور خبرنگران به بررسی وضعیت فعالیتهای رسانه ای ایران و همچنین بررسی مشکلات خبرنگران خارجی که برای شبکه های برون مرزی فعالیت می کنند، پرداختند.

سمیه پسندیده- تحلیل گر سرویس سیاسی در خصوص ارزیابی تعاملات رسانه ای روسیه و ایران و پتانسیل های همکاری دوجانبه دو کشور با آقای دکتر اخگری به بحث و گفتگو پرداخت. در زیر گزارش این گفتگو ارائه می شود.

دو کشور ایران و روسیه پتانسیل های بسیار خوبی برای توسعه همکاری های رسانه ای دارند و البته در حال حاضر هم فعالیتهای خوبی میان شبکه های مختلف دو کشور وجود دارد. طی سفری که به روسیه داشتم دیدارهای خوبی با مسئولین رسانه ای دو کشور انجام گرفت و با مدیر محترم شبکه خبری « روسیه امروز» آقای کسیلیف نیز دیداری صورت گرفت که بسیار پربار بود، علاوه بر آن از خبرگزاری «راشا تودی» دیدار کرده  و همچنین ملاقاتی با مدیر شبکه تلویزیونی «راشا24» داشتم که گفتگوهای مهمی صورت گرفته و امیدوارم نتایج بسیار خوبی نیز داشته باشد. من فکر می کنم طی ملاقات ها و رفت و آمدهایی که با همکاران رسانه ای خود در روسیه داریم بتوان در حوزه تبادل برنامه ها، تولید مشترک و تبادل تجربیات در حوزه آموزش با یکدیگر همکاری نماییم.

تا پیش از این سفر تفاهم نامه و توافقنامه های مشترک مختلفی میان شبکه های روسیه و ایران وجود داشته و برخی از آنها حتی شکل گرفته، اما دو طرف در حال حاضر عزم جدی دارند که به دلیل ضرورت شناخت دوملت، اقداماتی از قبیل پوشش اخبار از کشورهای آسیای میانه و روسیه، تعاملات در حوزه خبر و برنامه سازی، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی و روسیه افزایش پیدا کند.

ما رسانه باید تلاش کنیم تا حقایق را منتقل کنیم،  تا در نتیجه کمک به شناخت بیشتر ملتها از یکدیگر شویم. من معتقدم که اگر از رسانه درست استفاده شود، پلی برای شناخت ملتها است. یک رادیو و سایت تحلیلی به زبان فارسی در کشور روسیه به خوبی می تواند مناسبات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی میان دو کشور را به خوبی مطرح نماید. به علاوه به خوبی می تواند اشتراکات فرهنگی را برجسته نموده و دوستی میان دو کشور را افزایش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала