درخواست سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان از کنگره آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای ایران

© Sputnik / Igor Mikhalevدرخواست سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان از کنگره آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای ایران
درخواست سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان از کنگره آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیتر وستماکوت، ژرار آرو و پیتر ویتیگ، سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان که در محافل دیپلماتیک آمریکا به نام "ترویکای اروپایی" مشهورند، هم اکنون با بعضی نمایندگان کنگره آمریکا از جمله نمایندگان جمهوری خواه به منظور دستیابی به حمایت آنها از توافق هسته ای ایران دیدار و گفتگو کردند.


سفیر بریتانیا پس از این دیدارها گفت: "مهم اینست که نمایندگان کنگره بفهمند این توافق تنها به دولت آمریکا و دولت ایران مربوط نمی شود. دولت های دیگر کشورها که عضو گروه پنچ بعلاوه یک هستند نیز عقیده خود را در مورد این توافق دارند و آن را درست می دانند".
یادآور می شود ایران و گروه پنج بعلاوه یک (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) روز 14 ژوئیه (23 تیرماه) به توافقی جامع دست یافتند که تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در نظر می گیرد و در مقابل آن قرار است که تحریم های بین المللی علیه این کشور به طور کامل لغو شود.
نشست های گفت و شنود برای تصویب این توافق 22 ژوئیه در کنگره آمریکا با حضور جان کری وزیر امور خارجه، ارنست مونیس وزیر انرژی و جاکوب لیو وزیر دارایی این کشور آغاز شده است. انتظار می رود که رای گیری در باره این توافق اواخر ماه سپتامبر در کنگره برگزار شود.
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا هشدار داده که آماده است در صورت بلوکه شدن توافق در کنگره، از حق وتوی خود استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала