صالحی: نگهداری سوخت مصرف شده در خارج از کشور برای ما یک فرصت است

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر صالحی: نگهداری سوخت مصرف شده در خارج از کشور برای ما یک فرصت است
صالحی: نگهداری سوخت مصرف شده در خارج از کشور برای ما یک فرصت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به پرسش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره طرح جامع اقدامات مشترک گفت خارج کردن سوخت هسته ای مصرف شده از جمله سوخت هسته ای مصرف شده در نیروگاه اتمی بوشهر از ایران به نفع این کشور است.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، صالحی اظهار داشت:" انتقال سوخت مصرفی بوشهر در قراردادی که 20 سال قبل بسته شد، مورد قبول قرار گرفت. سوخت بوشهر به روسیه برگردانده می شود. سوخت اراک هم به شرط آنکه سوخت مصرف شده را به ایران برنگردانند، به خارج انتقال می یابد".

وی افزود: "پس از رآکتور، سوخت باید در استخرهایی نگهداری شود و بعد باید در عمق 5 کیلومتری زمین انبار شود. کاری هنوز آمریکایی ها نتوانسته اند برای آن راه حل پیدا کنند. دنیا هنوز برای سوخت های مصرف شده راه حل دائمی پیدا نکرده است".

صالحی تأکید کرد: "نگهداری سوخت مصرف شده در خارج از کشور برای ما یک فرصت است، پلوتونیوم غیرقابل استفاده برای تولید سلاح هیچ ارزشی ندارد".

تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به انعقاد طرح جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آنها باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала