پیوند جمجمه چاپ شده در پرینتر سه بعدی به دختربچه سه ساله در چین

© Photo / NUST MISiS Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر پیوند جمجمه چاپ شده در پرینتر سه بعدی به دختربچه سه ساله در چین
پیوند جمجمه چاپ شده در پرینتر سه بعدی به دختربچه سه ساله در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان چینی عمل جراحی منحصربفردی را انجام دادند. آنها جان یک دختربچه سه ساله به نام هان هان را که از بیماری نادر هیدرو سفالی (اختلال در خروج مایع از مغز انسان) رنج می برد، نجات دادند. به گزارش نشریه Medical Daily ، پزشکان جمجمه جدیدی با استفاده از چاپگر سه بعدی برای این دختربچه ساخته و آنرا به سر وی پیوند زدند که کار بی نظیری در جهان است.

در نتیجه جمع شدن مایع در جمجمه این دختربچه، سر وی چهار برابر بزرگتر از میزان عادی شده و وزن آن بیش از نیمی از وزن بدنش شده بود. خوشبختانه پدر دختربچه که به تنهایی وی را بزرگ می کند، توانست 80 هزار دلار مخارج این عمل جراحی دشوار را تامین کند.
پزشکان توانستند با پرینتر سه بعدی، سه ایمپلنت را با استفاده از تیتان بسازند تا بتوانند استخوان های جمجمه دختربچه چینی را با آنها تعویض کنند. عملیات خارج کردن مایع از مغز بیمار 17 ساعت طول کشید و سپس جراحان به جای استخوان های قطع شده، ایمپلنتهای تیتانی را پیوند زدند.
عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید و حال بیمار رضایت بخش است. پزشکان می گویند به موازات بزرگ شدن دختربچه چینی ، بافت های استخوانی وی در اطراف ایمپلنت ها رشد خواهند کرد و سلامتی وی بطور کامل احیا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала