ظهور آخرین پیغمبر اسلام

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر ظهور آخرین پیغمبر اسلام
ظهور آخرین پیغمبر اسلام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاروف خود را « آخرین پیامبر اسلام» اعلام کرد.

در تاجیکستان  رسیدگی به پرونده جنجالی شخصیت مذهبی به پایان رسید. دادگاه عالی  کشور او را به 16 سال  حبس محکوم کرد.  این شخص خود را  آخرین پیغمبر  اسلام معرفی کرده بود. عالم فصح الدینوف ، خبرنگار رادیو « سپوتنیک»  بر روند رسیدگی به پرونده در دادگاه نظارت داشت.

 شیخ تیمور  یا همان سعید مهدیخان  ستاروف بر طبق 5 ماده  قانون جزایی  تاجیکستان به 16 سال حبس محکوم شده است — غصب زمین،  توهین به اجساد مردگان،  کلاهبرداری  و تعدد زوجات و ایجاد مانع در سوادآموزی افراد. روند دادگاه به این دلیل جنجال به پا کرد که در جریان آن معلوم شد  مقررات قرون وسطی  در روزهای کنونی نیز به اجرا گذاشته می شوند. موضوع از این قرار است که ستاروف خود را « آخرین پیامبر اسلام» اعلام کرد.  جالب آن است که مردم به حرف او باور کردند.  کار به جایی کشید که مردم قبل از نزدیک شدن  خودروی او  در مسیر حرکتش فرش پهن می کردند و ماشینش را می بوسیدند ، سعی می کردند به این پیرمرد نزدیک شوند تا هدایای گران قیمت، پول و حتی  خود را به او بدهند. ستاروف علاوه بر  همسر قانونی اش ، شش زن دیگر هم دارد که با بعضی  از آنها مراسم شرعی ازدواج  برگزار کرده بود. این پیغمبر دروغین مدرسه ای  هم تأسیس کرده بود که در آن به گروهی از پسران  درس دینی می داد و پول خوبی هم در ازای  آن دریافت می کرد. مأموران پلیس وقتی  قدرت این ملا در  محله اش  بی حد و مرز شد به فعالیت او توجه کردند. در ماه فوریه پیغمبر دروغین 65 ساله را دستگیر کردند.  اکنون به تصمیم دادگاه پیغمبر تاجیک زودتر از سال 2031 نمی تواند از زندان آزاد شود.

شایان ذکر است که قبلا در تاجیکستان پرونده هایی  مورد بررسی  قرار گرفتند که متهمان آنها  خود را شفابخش  اعلام کرده بودند و با سوءاستفاده از مسائل مردم درآمدی برای خود کسب می کردند. حتی مواردی به ثبت رسیدند که به تقصیر  پزشکان دروغین چند نفر جان خود را از دست دادند.

ناظران می گویند که اکنون هر محله تاجیکستان از جادو گر،  پزشک و پیشگو خاص خودبرخوردار است.  تقاضا برای  خدمات آنها افزایش می یابد.

 مرحبا  حیدرووا  جامعه شناس در گفتگو با رادیو « سپوتنیک» گفت:  در وهله اول من  بی ارزش شدن ارزش ها را عنوان می کنم.  عامل دیگر  سطح پایین سواد  مردم است.  از اینرو تأثیر  کلاهبرداران و ملا ها زیاد است.  مفهوماتی مانند  تمدن، تحصیلات و  شخصیت بی ارزش شده اند. از این رو نقش اصلی  را  چنین گروه افراد  بازی می کنند.  عامل سوم —  شرایط دشوار اجتماعی  زندگی ساکنان کشور است.  مردم به این فکر می کنند که شاید  مشکلات آنها با  نوعی  جادو و جنبل مرتبط است.

آخوند ها در  مساجد سنتی  جادوگری و جادو و جنبل را محکوم می کنند. آنها می گویند که محبوب شدن این نوع کارها ضربه سنگینی به  اعتبار  روحانیت است.  علمای تاجیک  به سطح پایین  سواد دینی مردم اشاره می کنند.   کار به جایی کشیده است که هر کسی  که دو آیه از  کتاب مقدس قرآن را  یاد گرفته است، او  را آخوند می نامند هر چند  چنین شخصی فاقد سواد دینی  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала