لاوروف: پیشنهادات روسیه در توافقنامه با ایران در نظر گرفته شده اند

© Sputnik / Kirill Kalinnikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: پیشنهادات روسیه در توافقنامه با ایران در نظر گرفته شده اند
لاوروف: پیشنهادات روسیه در توافقنامه با ایران در نظر گرفته شده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات وین اعلام کرد سند حاصله درباره مساله ایران پیشنهادات روسیه درباره اجرای گام به گام و متقابل توافقات با گروه"1+5" میانجیان بین المللی را در نظر می گیرد.

لاوروف ضمن یادآوری شرکت بسیار فعال روسیه در مذاکرات گفت:" سه سال قبل در خارج کردن در نتیجه نظریه پیشنهادی کارشناسان روسی درباره انجام اقدامات گام به گام و متقابل که طی آن هر گام ایران در راستای قبول مطالبات جامعه بین المللی همراه با با گام های متقابل "1+5" و سازمان ملل در زمینه تخفیف تحریمات و حتی لغو نهایی آنها باشد، در خارج کردن مذاکرات از بن بست عمیق توفیق حاصل شد".
وزیر امور خارجه روسیه افزود اصل اقدامات گام به گام و متقابل نقش بسیار مهمی در "تمام مراحل کار ما" ایفا کرد.
لاوروف خاطرنشان کرد:" توافق نهایی با هدف مقرر در نظریه سیاست خارجی روسیه یعنی قبول حقوق ایران برای فعالیت هسته ای صلح آمیز از جمله حق غنی سازی اورانیوم در صورت قراردادن این فعالیت تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، روشن شدن تمام مسائل مبهم و لغو تحریمات علیه ایران کاملا مطابقت دارد. این رویکرد در اسناد مصوبه که ترتیب اقدامات لازم را تعیین می کنند، به ثبت رسیده است. این اقدامات در نهایت به نتیجه ای منجر خواهند شد که درباره آن به توافق رسیدیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала