پیام وزارت خارجه روسیه در رابطه با حصول توافقنامه هسته ای ایران

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیام وزارت خارجه روسیه در رابطه با حصول توافقنامه هسته ای ایران
پیام وزارت خارجه روسیه در رابطه با حصول توافقنامه هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 14 ژوئیه در وین وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف با همتایان خود از بریتانیا، آلمان، چین، امریکا، فرانسه و ایران با میانجی گیری نماینده عالیرتبه اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیت سند توافقنامه برنامه همه جانبه مشترک برای حل برنامه هسته ای ایران را تنظیم کردند.

وزارت خارجه روسیه در این رابطه پیامی را منتشر کرده است. در این پیام آمده که توافقنامه حاصله در آینده نزدیک بررسی شده و انتظار می رود که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب برسد.
در متن آمده است: «در این سند اقدامات مشخص و داوطلبانه ای درج شده است که کشورهای گروه پنج به علاوه یک، اتحادیه اروپا و ایران به منظور تقویت حس اعتماد و نیل هدف نهایی — برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اتخاذ کرده اند. آژانس بین المللی هسته ای تنها سازمان بین المللی است که دارای ارگان های ذیربط، تجربه و ظرفیت تخصصی می باشد و کار رسیدگی به اجرای تعهدات هر یک از کشورها را در چارچوب توافقنامه بر عهده می گیرد.
علاوه بر این گفته شده که «مبنای این توافق را پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نهاده است. اعطای حق برنامه صلح آمیز هسته ای شامل غنی سازی اورانیوم با نظارت بین المللی بر این برنامه، روشن ساختن سایر مسایل از طرف آژانس بین المللی و لغو تحریم های وضع شده علیه ایران همه از پیشنهادات ولادیمیر پوتین بوده اند. توافقنامه همه جانبه با کمک برنامه گام به گام و تعامل میان طرفین مذاکره کننده حاصل شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала