اولین مغز کامپیوتری

© Fotolia / Edelweissمیکرو چیپ
میکرو چیپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مغز کامپیوتری فعلا نمی تواند اساس نسل آینده اسمارت فون ها را تشکیل بدهد.

گروه مشترک بین المللی  متخصصانی از دانشگاه کالیفرنیا  و دانشگاه  پلی تکنیک تورین   ایتالیا  اولین مغز کامپیوتری  کاری را ساختند.

این نوع کامپیوترها که چند دهه است مهندسان روی ساخت آنها کار می کنند  در تئوری باید  سریع تر از  نوع مشابه آنها و با صرف انرژی کمتری  کار کنند. نیم قرن پیش  دانشمندان از مغز کامپیوتری صحبت کردند. اما تاکنون  هیچ کس از  عهده  ساخت چنین کامپیوتری بر نیامده بود.  در واقع، مغز کامپیوتری — دستگاهی است  که مسائل را  بطور همزمان با  آنالیز ارقام  و  حفظ نتایج  حل می کند.  بر خلاف کامپیوتر های  عادی  معاصر  که این کارها را  به نوبت انجام می دهند،  کامپیوتر جدید شباهت بیشتری به اصول کار  مغز انسان دارد.

فرض می شود  که  مغز کامپیوتری  می توانست  دستگاه الکترونیکی را  به یک  موجود واقعی مبدل سازد که بتواند با  کاربر  معاشرت کند ، درست شبیه انسان با انسان اما برای  اجرای این ایده تجدید نظر  دزاین  کامپیوتر درست مانند  اصول کار آن ضروری بود.

محققان  نظریه نوع جدید کامپیوتر را بشکلی  طراحی کردند  که کامپیوتر جدید  به حساب  شش (memprocessors) کار خواهد کرد.

این نوع پروسسور ها بر خلاف پروسسورهای معمولی که در  کامپیوترهای  معاصر مورد استفاده قرار می گیرند از امکان  تغییر  خاصیت خود — مقاومت الکتریکی — وابسته به عوامل گوناگون  به عنوان مثال  میزان  انرژی در حال عبور  برخوردارند.

این ویژگی  امکان حفظ  اطلاعات  به شکل کاملا جدید  همزمان با  پردازش  اطلاعات دیگر  را برای پروسسور فراهم می کند.   مقاله پژوهشگران در این باره در  مجله «  ساینس ادونس» به چاپ رسیده است. کارهای  بنیادی و عملی  زیادی در پیش است و ازاینرو  فعلا  احتمال کمی می رود  که مغز کامپیوتری بتواند اساس نسل آینده  اسمارت فون ها را تشکیل بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала