گزارش و تحلیل

کمک مالی ایران به سوریه وام نیست

© AP Photo / Emrah Gurelکمک مالی ایران به سوریه وام نیست
کمک مالی ایران به سوریه وام نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری عربی سوریه سانا ، روز سه شنبه بشار اسد ، رئیس جمهور این کشور توافق مربوط به وام یک میلیارد دلاری از ایران را تصویب نمود .

توافق در ماه می امضاء شده بود.

وام قبلی از ایران به میزان 3.6 میلیارد دلاری که در سال 2012 به دمشق اختصاص داده شده بود، تقریبا مصرف شده است. جمهوری عربی سوریه به خاطر سال ها عملیات های نظامی ادامه دار ، خسارت های زیادی را متحمل شده است. بر اساس خبرهای روزنامه العربیه ، که به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه با همکاری سازمان بین المللی استناد کرده است ، خسارت های سوریه طی چهار سال عملیات های نظامی 202.6 میلیارد دلار است. فاجعه ی بشری در کشور ، ابعاد بی سابقه ای یافته است، کشور به شدت به کمک های مالی و حمایت بشری نیازمند است. تهران همیشه آماده است که دستان نیازمند به کمک دمشق را بگیرد.

به گفته ی بشار اسد ، وام جدید به میزان یک میلیارد دلار ، بین بانک تجاری سوریه و بانک توسعه ی صادرات ایران خواهد بود و برای تهیه مایحتاج ضروری صرف خواهد شد.

عماد آبشناس ، کارشناس دائم ما و سردبیر روزنامه ایرانی " ایران پرس" در خصوص برخی جزئیات کمک های بشردوستانه که ایران به ملت سوریه ارائه داده است به خبرنگار رادیو اسپوتنیک شرح می دهد:

 همانطور که حسین شیخ الاسلام ،  مشاور  امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با ما گفت ، تهدید تروریستی در سوریه همانند گذشته، کشور را به آشوب می کشد. ارتباط با بسیاری از مناطق قطع است ، کارخانه ها ، مدرسه ها و سازمان های پزشکی خراب شده اند. ایران خود را متعهد می داند که هر گونه کمک مالی به ملت آسیب دیده ارائه کرده و سعی می کند با تهدید تروریسم مقابله کند:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала