گزارش و تحلیل

کارشناس ایرانی : اتهام کلینتون به ایران ، تبلیغات پیش از رقابت ریاست جمهوریست

© AP Photo / Pat Sullivanکارشناس ایرانی : اتهام کلینتون به ایران ، تبلیغات پیش از رقابت ریاست جمهوریست
کارشناس ایرانی  : اتهام کلینتون به ایران ، تبلیغات پیش از رقابت ریاست جمهوریست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا آغاز رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا زمان باقیست.

اما عملا مبارزه برای حوزه های انتخاباتی آغاز شده است. هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات ضمن سخنرانی در مقابل رای دهندگان در ایالات اوهایو بیان داشت که تهدید حمله ی هکرها به چین محدود نمی شود و چندین کشور از جمله روسیه و ایران در آن دخالت دارند.

خبرگزاری رویتر گزارش می دهد که هیلاری کلینتون در سخنرانی خود خاطرنشان نمود: " فقط چینی ها نیستند که حمله می کنند. ما می دانیم که دول سایر کشورها نظیر روسیه ، کره شمالی و ایران به طور مستقیم یا غیر مستقیم از هکرها حمایت می کنند. ما همچنین از احتمال دسترسی سازمان های تروریستی به چنین فن آوری نگرانیم."

وقتی مذاکرات مربوط به برنامه ی هسته ای ایران عملا به پایان خود نزدیک می شود ، این اتهامات مقام آمریکایی به ایران تا چه اندازه درست و مناسب است؟ حسن هانی زاده ، کارشناس مشهور ایرانی در زمینه مشکلات خاور میانه و سردبیر خبرگزاری ایرانی مهرنیوز به این پرسش ها در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک پاسخ می دهد:

جالب است که هیلاری کلینتون درمقام ارشد وزرات امور خارجه آمریکا در مرکز درگیری مرتبط با حمله ی هکر ها قرار داشت. در سال های 2009 تا 2013 او نامه ها را از پست الکترونیکی شخصی خود می فرستاد نه دولتی ، آنطور که ساختار دولت آمریکا آنرا می طلبد.

کلینتون انتقاد شدید برای نقض احتمالی قانون را تکذیب کرد. در حالی که به عقیده ی منتقدین سرور ایمیل شخصی نسبت به حمله ی هکرها آسیب پذیر است. خود کلینتون و دولت آمریکا اعلام کردند که قانون نقض نشده است. کلینتون مکاتبات خود را در دسترس وزارت امور خارجه قرار داد و این وزارت خانه قصد داشت تمامی محتوای آنرا به استثنای اسناد سری منتشر نماید. بخشی از نامه ها در دسترس همگان قرار دارد.

بعید نیست که بیانیه ی کنونی کلینتون ، تلاش برای اصلاح اشتباهات شخصیش باشد. ضمنا کارشناس ما حسن هانی زاده تاکید می کند که در این اتهامات هدف دیگری هم نهفته است ، یعنی سعی و تلاش برای آنکه اعتبار شرکت کنندگان مذاکره مربوط به برنامه ی هسته ای ایران را تضعیف نماید. حسن هانی زاده می گوید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала