ورود پوتین به اوفا برای شرکت در اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای

© Fotohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر ورود پوتین به اوفا برای شرکت در اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای
ورود پوتین به اوفا برای شرکت در اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه وارد شهر اوفا شد تا مدت سه روز در آنجا به عنوان رهبر کشور میزبان در اجلاس های سران گروه بریکس و سازمان همکاری های شانگهای (SCO)شرکت کرده و همچنین با همتایان خارجی خود در دیدار های دو جانبه و چند جانبه به گفتگو بپردازد.

قرار است امروز پوتین 5 دیدار دو جانبه با رهبران چین، بلاروس، هند، تاجیکستان و آفریقای جنوبی انجام داده و در آخر امروز در ضیافت غیر رسمی به افتخار شرکت کنندگان در اجلاس سران بریکس که از طرف رئیس جمهور روسیه ترتیب داده می شود، حضور یابد.
پوتین فردا قبل از آغاز نشست رسمی سران گروه بریکس با حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران دیدار کرده و درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و ادامه روند توسعه روابط تجاری ـ اقتصادی و نظامی مسکو و تهران با وی مذاکره خواهد کرد.
رییس جمهور روسیه قبل از سران گروه بریکس همچنین با نمایندگان اتحادیه های صنفی کشور های عضو این گروه دیدار کرده و سپس رهبران کشور های عضو گروه بریکس با روسای شورای اقتصادی این گروه دیار خواهند کرد.
گروه بریکس متشکل از روسیه، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی و سازمان همکاری شانگهای متشکل از روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان است و علاوه بر این هند، ایران، پاکستان، مغولستان و افغانستان دارای مقام ناظر در سازمان همکاری شانگهای هستند. روسیه امسال ریاست دوره ای در هر دو سازمان را بر عهده دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала