شرکت سران 12 کشور در نشست های بین المللی شهر اوفا روسیه

© Sputnik / BRICS/SCO Photohost/Sergey Mamontovشرکت سران 12 کشور در نشست های بین المللی شهر اوفا روسیه
شرکت سران 12 کشور در نشست های بین المللی شهر اوفا روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان یا سران "42 درصد جمعیت جهان" در نشست های گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در شهر اوفا، پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه شرکت خواهند کرد.

آنتون کوبیاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب گفت سران 12 کشور، دو نخست وزیر و روسای عفت سازمان بین المللی شرکت خود در نشست های گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در شهر اوفا را مورد تایید قرار داده اند
کوبیاکوف خاطرنشان کرد:ما با تحریمات مبارزه نمی کنیم چون طوری که در آنجا بازی می کنند نمی توان علیه یک ششم خشکی های جهان تحریمات اعمال کرد".
به گفته مشاور رئیس جمهور روسیه، اتحادیه اروپا بر اثر تحریمات علیه مسکو تا به حال بیش از 100 میلیون دلار ضرر کرده و به این خاطر در لهستان و آلمان اعتصاباتی رخ داده است.
کوبیاکوف پذیرش قریب الوقع هند و پاکستان اعضای ناظر به عنوان اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای را تصمیم تحول سازی نامید و افزود در حال حاضر 11 کشور دیگر از جمله ایران، کامبوج ، مصر، شریلانکا و سوریه درخواست عضویت در این سازمان را تقدیم کرده اند.
به گفته مشاور رئیس جمهور روسیه در نظر است در نشست سازمان همکاری شانگهای در اوفا 14 اعلامیه صادر، 11 پیمان امضا شده و نقشه راه همکاری در زمینه های تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری متشکل از حدود 50 طرح مشترک در عرصه های انرژی، استخراج معادن، صنایع تبدیلی ، مجتمع کشت و صنعت و دیگر عرصه ها مورد بررسی قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала