ضمیمه فنی توافقنامه جامع 70% روشن شده است

© AP Photo / Ronald Zakضمیمه فنی توافقنامه جامع 70% توافق شده است
ضمیمه فنی توافقنامه جامع 70% توافق شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، یک مقام دیپلماتیک ایرانی در مذاکرات وین اعلام کرده 70 درصد ضمیمه فنی برنامه جامع اقدام مشترک روشن شده و 30 درصد دیگر هنوز داخل کروشه است.

بر اساس این گزارش، این مقام دیپلماتیک با اشاره به این که ضمیمه فنی قرار است در حدود 32 صفحه باشد، تصریح کرد: "مواردی چون فردو، رآکتور آب سنگین اراک، تحقیق و توسعه، نطنز، مسائل مربوط به ماشین‌های تولید ایزوتو‌پ‌های پایدار و غیره در این ضمیمه آورده شده و در حال بحث و بررسی است".
وی گفت: "در حال حاضر در بخش عمده‌ای از مباحث مورد اختلاف به نتیجه رسیده ‌ایم ولی هنوز مواردی وجود دارد که امیدواریم در دو روز آینده نهایی شود".

ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
ابتدا قراربود توافقنامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن امضا شود اما سپس این مهلت تا روز 7 ژوئیه تمدید شده است. در حال حاضر دور نهایی مذاکرات ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع هسته ای در شهر وین پایتخت اتریش در جریان است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала