نتایج همه پرسی: یونانیان پیشنهاد وام دهندگان را رد کردند

© REUTERS / Marko Djuricaنتایج همه پرسی: یونانیان پیشنهاد وام دهندگان را رد کردند
نتایج همه پرسی: یونانیان پیشنهاد وام دهندگان را رد کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش منابع محلی یونان، نتیجه همه پرسی سراسری در یونان مشخص شد. دولت الکسیس تسیپراس در این برنامه نظر مردم را در خصوص وام های بین المللی و اعطای کمک های پولی جویا شده بود. نتیجه نشان داد که 60% مردم مخالف دریافت وام هستند.

طبق نتایج منتشره، 61،30 % مردم یونان که در همه پرسی برای ادامه برنامه کمک¬های پولی بین الملل شرکت کرده اند، با شرایط وام دهندگان مخالفت نموده اند. 38،69 % مردم با شرایط موافق کرده اند. طبق آمار وزارت کشور، رای گیری بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
بلافاصله پس از اعلام اولین نتایج رسمی در کابینه وزرای دولت گفته شد که مذاکرات با وام دهندگان بلافاصله آغاز می شود، زیرا مردم پاسخ قاطعی دادها ند که به دولت امکان دفاع از مواضع خود را می دهد. نتایج همه پرسی یونان نگرانی شدید در اروپا را به دنبال داشت. برای همه روشن شد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در جلسه مذاکره در خصوص نتایج همه پرسی با رییس فرانسه یعنی فرانسوا اولاند در پاریس حضور خواهد داشت.
علاوه بر این، روز 6 ژوئیه دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا نشستی فوق العاده با مشاوران و وزرای کلیدی خود داشت. به گفته خبرگزاری تاس، شرایط در بروکسل محل برگزاری نشست فوق العاده وزرای دارایی کشورهای اتحادیه اروپا بررسی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала