کاهش بودجه دفاعی ایتالیا با وجود بالا بودن احتمال اجرای عملیات تروریستی در این کشور

© Photo / Ed Yourdonکاهش بودجه دفاعی ایتالیا با وجود بالا بودن احتمال اجرای عملیات تروریستی در این کشور
کاهش بودجه دفاعی ایتالیا با وجود بالا بودن احتمال  اجرای عملیات تروریستی در این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایتالیا می گویند خطر اجرای عملیات تروریستی در این کشور از سوی داعش زیاد است اما با این وجود دولت ایتالیا از سال 2004 میلادی تا به حال بودجه دفاعی را بطور دائمی کاهش داده است.

دلیل گرفته شدن این تصمیم غیر قابل توضیح و همچنین کنار گذاشتن روسیه از جبهه مبارزه مشترک با تروریسم معلوم نیست.
میرکو مولتنی (Mirko Molteni)، کارشناس نظامی مجله تخصصی ایتالیایی Analisi Difesa در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت:"بودجه دفاعی ایتالیا در سال 2015 با وجود خطر داعش فقط یک درصد محصول ناخاص ملی را تشکیل می دهد و در بودجه سه ساله تا سال 2017 به 0.75 درصد کاهش خواهد یافت".
کارشناس ایتالیایی ضمن اشاره به کم ثمر بودن مبارزه با داعشی ها افزود جنگ با داعش می تواند انگیزه ای برای متحد شدن آمریکا و ناتو از جمله ایتالیا با روسیه و برنامه ریزی و اجرای عملیات مشترک علیه این گروه تروریستی شود.
میرکو مولتنی در پایان خاطرنشان ساخت در حال حاضر داعش خطرناک ترین دشمن برای همه است.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала