ایا ممکن است پیام ویدئویی داعش برای حماس ساختگی باشد؟

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر ایا ممکن است پیام ویدئویی داعش برای حماس ساختگی باشد؟
ایا ممکن است پیام ویدئویی داعش برای حماس ساختگی باشد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش در یک پیام ویدئویی تهدید کرده است که جنبش حماس را سرنگون کرده و نوار غزه را به قلمروی دیگر تحت کنترل خود در خاور میانه تبدیل کند.

در این پیام ویدئویی علت این تهدید عدم اجرای قانون شرعیت در نوار غزه عنوان شده است. با این حال در این پیام در باره رژیم اسراییل که هیچ وقت و به هیچ نحوه پیرو قانون شرعیت نبوده و از مدت ها پیش سیاست ظالمانه و ستم گرانه ای علیه فلسطینی ها دنبال می کند، سخنی گفته نشده است.

خبرنگار "اسپوتنیک" در رابطه با انتشار پیام داعش، با اکبر عطا الله خبرنگار روزنامه فلسطینی "الایام گفتگو کرده و حالا قطعاتی از مصاحبه آنها را مورد توجه شما قرار می دهیم.

پرسش: چرا دولت اسراییل در برابر این پیام هیچ واکنشی نشان نمی دهد؟

پاسخ: پیام ویدئویی داعش که این گروه تروریستی در آن حماس را تهدید به سقوط و خونریزی هایی کرده است، کاملا ممکن است ساختگی از آب در آید و یا ممکن است که شبه نظامیانی که اختلاف جدی با حماس داشته اند، این ویدئو را ساخته باشند. مثلا در ماه گذشته حماس عملیات نظامی را علیه گروهی از شبه نظامیان هوادار داعش انجام داده که این عملیات منجر به اسیر کردن 93 نفر از تروریست ها شده است و کاملا ممکن است که تولید این ویدئو کار شبه نظامیان زنده مانده باشد. با این حال روایت دیگری وجود دارد که می تواند در باره عدم واکنش اسراییل به این پیام توضیحاتی بدهد. ممکن است که این ویدئو با اطلاع قبلی اسراییل ساخته شده باشد و تل آویو در صدد است از تهدید داعش علیه غزه به عنوان بهانه ای برای آغاز عملیات نظامی جدید در این منطقه استفاده کند.

پرسش: داعش تا چه اندازه ای می تواند در نوار غزه هواداران جدیدی به صفوف خود جلب کند؟

پاسخ: در نوار غزه تعداد کمی وجود دارند که در واقع افراط گرایان هستند و می توانند در این زمنیه خطر به وجود آورند. حماس از نفوذ و توانمندی زیادی برخوردار است تا نوار غزه را کنترل کند. اکثر "هواداران داعش" که توسط حماس دستگیر شده اند، سربازان سابق و یا فراریان گردان عز الدین القسام (شاخه نظامی حماس) هستند و رهبری حماس بآسانی می تواند هویت آنها را شناسایی کرده و روابط آنها در داخل غزه را فاش کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала