گزارش و تحلیل

اوکراین در انتظار ورشکستگی در ماه جولای

© Fotolia / Sebastian GelbkeФлаг Украины на фоне банкнот евро
Флаг Украины на фоне банкнот евро - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گفته های تحلیل گران شرکت گولدمن ساش، اوکراین در انتظار ورشکستگی در ماه جولای است.

این کشور با بحران ناتوانی در پرداخت و انحلال روبرو شده و ماه آینده نمی تواند کوپن اوراق قرضه خود را پرداخت کند و در نتیجه اعلام ورشکستگی به خاطر بدهی دولتی خواهد کرد.

مبلغ کل بدهی اوکراین در حدود 70 میلیارد دلار است که از آن دولت مبلغ 23-22 میلیارد دلار را بازنگری می کند. این وام ها توسط شرکت های خصوصی ارایه شده است. بدهی به روسیه اکنون 3 میلیارد دلار است. کی یف در عین حال روی این مساله حساب می کند که پس از بازنگری و بازسازی وام ها می تواند در عرض چهار سال مبلغ 15،3 میلیارد دلار پس انداز کند. با این حال کمیته اعتبارات به رهبری صندوق فرانکلین تیمپلتون که صاحبان 8،9 میلیارد دلار را متحد می سازد، از شرایط تعیین شده توسط اوکراین امتناع کرده اند. این شرایط به کاهش درصد بازپرداخت و حذف مبلغی از بدهی مربوط می شود.

اوکراین نمی تواند کوپن بدهی خود را تا 24 جولای بپردازد و در نتیجه، از همین لحظه در شرایط ورشکستگی قرار می گیرد. این نظر اندرو مِتِنی تحلیل گر روس است. کی یف نمی تواند بدهی هایش را که طی سه سال روی هم انباشه شده بپردازد. یاتسنیوک به این مساله اشاره کرده و گفت که مبلغ کل پول لازم برای تامین بدهی های خارجی اوکراین در حقیقت برابر هزینه های نظامی است.

آژانس خبری فیچ پیشگویی می کند که اقتصاد اوکراین در پایان 2015 به اندازه 9% سقوط می کند. این پیشگویی توسط وام دهندگان اصلی اوکراین یعنی صندوق بین المللی پول و بانک اروپایی بازسازی و توسعه انجام گرفته است. به گفته نشریه اینترنتی «کارسپاندنت. نت» سقوط اقتصاد اوکراین با بی ارزش شدن گریون و همچنین تورم شدید همراه است. سقوط اقتصادی در پس زمینه اختلافات حل نشده در شرق کشور رخ می دهد که عامل مهمی برای مشکلات اقتصادی باقی می ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала