ارائه طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات آمریکا علیه ایران در کنگره

© Photo / Ttarasiukارائه طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات آمریکا علیه ایران در کنگره
ارائه طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات آمریکا علیه ایران در کنگره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات یکجانبه کلیدی آمریکا علیه ایران روز پنج شنبه به بررسی کنگره ایالت متحده گذاشته شد. این طرح را رابرت منندز، سناتور دمکرات از ایالت نیوجرسی و مارک کریک، سناتور جمهوری خواه از ایالت ایلینیوز آمریکا ارائه داده اند.

طبق طرح قانونی جدید، اعتبار اصول اساسی قانون تحریمات علیه ایران، مورخه سال 1996 که از جمله در راستای جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی و خارجی در صنعت نفت و گاز ایران قرار دارد ، باید به مدت ده سال تمدید شود. قانون فوق الذکر همچنین اختیار اعمال تحریمات شدید علیه مقامات کشورهایی را به دولت آمریکا واگذارمی کند که شرکت های سرمایه گذاری کننده در صنایع نفت و گاز ایران در خاک آنها قرار داشته باشد. از جمله ارسال سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی به چنین کشورهایی ممنوع است. این قانون در سال 1996 به مدت 5 سال به تصویب رسیده و اعتبار آن در سالهای 2001، 2006 و 2010 به مدت پنج سال تمدید شد.
سناتور های آمریکایی حالا تمدید 10 ساله قانون تحریمات علیه ایران را پیشنهاد کرده و اصلی را در متن جدید این قانون وارد کرده اند که قوه مجریه آمریکا را موظف می کند به قانون گذاران بطورمنظم گزارش دهد که آیا تهران وجوه حاصله از طریق تخفیف تحریم های یکجانبه و چند جانبه را صرف حمایت از تروریسم ، پیشبرد برنامه های هسته ای و موشکی، نقض حقوق بشر و افزایش ثروت مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی نمی کند.
فعلا نمی توان پیش بینی کرد که آیا قانون جدید به تصویب مجالس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا خواهد رسید یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала