سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند

© Sputnik / Pavel Lisicin /  مراجعه به بانک تصاویر سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند
سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ایسنا، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی از تایید سه کارخانه لبنیات ایرانی توسط اداره دامپزشکی روسیه برای صادرات محصولات لبنی به این کشور خبر داد و گفت: "در صورتی که ایران بتواند تامین‌کننده مناسب پنیر سخت باشد می‌تواند جایگزین محصولات اروپایی در روسیه شود".

کاوه زرگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان به اینکه سه کارخانه لبنی تایید شده می‌توانند به زودی مجوز لازم را از اداره دامپزشکی روسیه دریافت و آن را به گمرک ابلاغ کنند، اظهار کرد: پیش از این تمام محصولاتی که پتانسیل صادرات به روسیه داشته اند را آزموده‌ایم اما در حوزه لبنیات، گوشت، مرغ و دام صادراتی صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر سخت‌گیرانه بودن قوانین دولت روسیه برای واردات مواد غذایی گفت: "در گذشته نواقصی وجود داشت و باید مراحل مختلفی برای صادرات محصولات غذایی طی می‌شد که این مسائل در حال حاضر در دولت جدید بررسی و حل می‌شوند".
دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه هنوز مجوز صادرات گوشت و مرغ به روسیه نهایی نشده است، اظهار کرد: "تاکنون 18 شرکت فعال در حوزه آبزی‌پروری با ضمانت سازمان شیلات توانسته‌اند محصولات خود را به روسیه صادر کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала