خطر کرونا ویروس کره ای

© Fotolia / jarun011کره شمالی اعلام کرد واکسن بیماری مرس را در اختیار دارد
کره شمالی اعلام کرد واکسن بیماری مرس را در اختیار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته متخصصان 320 هزار ویروس می توانند برای انسان خطرناک باشند.

ویروس « ابولا» از صدر خبرهای رسانه های جهان حذف شد.  ویروس  « MERS »  جای آن را گرفته است. ویروس از  کشورهای  خاورنزدیک  به کره جنوبی حمله کرده است. حدس زده می شود که گردشگری از قطر که اواسط ماه مه به 4 بیمارستان  رجوع کرده بود آن را  وارد کشور کرده است.  همانا به دلیل  توجه ناکافی  نهادهای بهداشتی ، بیش از 20 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و صدها نفر به آن مبتلا شدند.  تقریبا 3 هزار نفر  در  بخش قرنطینه  قرار داده شدند.  شمار مبتلایان  با گذشت هر روز بیشتر می شود.  این بیماری  کشور را گرفتار کرده است، هر چند به  گزارش  رسانه های کره جنوبی،  دولت  در سال 2013 میلادی   نقشه عمل در  صورت شیوع  ویروس  خاور نزدیکی را آماده کرده بودند  اما این نقشه  پیاده نشد.

 در این میان،  تعداد گردشگرانی که  سفر  خود به کره جنوبی را لغو کردند  سر به  دهها هزار می زند.  اکثر آنها از چین و کشورهای  جنوب — شرق  آسیا هستند.  در اذهان  آسیایی ها  هنوز  خاطرات سال 2004 میلادی  ظاهر شدن ویروس « سارس» — کروناویروس دیگر —  تازه است که حدود هزار نفر را به کام مرگ کشاند.   در کشورهایی  که شهروندان آنها  تماس های نزدیکی با کره جنوبی دارند  اقدامات  اضطراری را  به اجرا می گذارند. در ژاپن  ارگان ها ی  خودگرانی محلی  دستورات فوری  در رابطه با  ثبت اولین بیمار را دریافت کرده اند.

روسیه نیز  کنترل  را شدیدتر می کند  تا مانع از ورود این ویروس مهلک به کشور شود.  توجه خاصی به  پروازها از کره می شود.  روزانه 4  پرواز بین شهرهای کره جنوبی  و  ولادی واستوک انجام می شود.  به مسافرانی که به آن شبه جزیره پرواز می کنند   در باره ویروس هشدار داده می شود.  در بین کسانی که از مسافران  استقبال می کنند  نه تنها کارمندان گمرک  و مرزبانان  بلکه گروه  پزشکان  آماده  کمک هستند.

در سال های اخیر  مشاهده می کنیم  که  توجه زیاد  رسانه ها به اپیدمی های مختلف،  همیشه با  سطح خطر واقعی مطابقت ندارد.  اما نباید  چنین نوع  بیماری ها نادیده گرفته شود.

 ویروس « MERS» به احتمال زیاد  آخرین ویروس نخواهد بود که ما خبرهایی در باره آن خواهیم شنید.  متخصصان  320  هزار ویروس  را  فقط در بین پستانداران  کشف کردند  که می توانند برای  انسان  خطرناک باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала