گزارش و تحلیل

روسیه – یونسکو

© Sputnik / Y. Polyakov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان یونسکو
سازمان یونسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زبان روسی از جمله شش زبان کاری « یونسکو » است.

 با گذشت هر سال همکاری روسیه با یونسکو بیشتر می شود. شاخص  اعتبار بالای روسیه ،  عضویت کشور در  ترکیب  شورای اجرایی  سازمان است.  زبان روسی  از جمله شش زبان کاری  « یونسکو » است.

 همکاری  در  جهات  مختلف  استوار است.  نقش کلیدی  را آموزش و پرورش  و دقیقتر گفته شود هماهنگی نیرو که امکان  تحصیل را برای  انسان فراهم کند و به نتیجه موفق بیانجامد. نقش مهمی در این عرصه برسمیت شناختن گواهی پایان تحصیل، آموزش کادرها  و  رشد و توسعه  تماس های  بین دانشگاه ها بازی خواهد کرد.

الئونورا میتروفانوا  نماینده دائمی  روسیه در یونسکو در این خصوص گفت:  روسیه در دهه 1990 میلادی  عضو  انجمن جهانی  آموزش و پرورش شد و پذیرش استانداردهای  بین المللی را شروع کرد.  در این بخش نیز فعالیت روسیه  از طریق  وزارت آموز ش و پرورش   بحد کافی فعال است. پروژه های  مختلفی در چارچوب « بریکس»  و شرکت در کنوانسیون های منطقه ای و جهانی در برسمیت شناختن  متقابل گواهی پایان تحصیل  وجود دارند.  استاندارد  کیفیت آموزش  که به تمام کشورها  توصیه می شو.  تبادل دانشجویان  بدین ترتیب  ساده تر خواهد شد.

دهها کرسی  روسیه  در  شبکه بین المللی  کرسی ها « یونسکو» کار می کنند.  دانشجویان و محصلان مدارس  از  کشورهای مختلف  شرکت فعالی در  طراحی پروژه ها  از  طریق  مدارس  مرتبط با یونسکو  مانند « راه کبیر ولگا» شرکت دارند. روسیه در چارچوب  یونسکو  توجه  خاصی به مسائل آموزش و پرورش مبذول می دارد.

ماریا گوردییوا  معاون  رئیس کرسی یونسکو  از دانشگاه  دولتی علوم انسانی در این خصوص گفت: روسیه شرکت فعالی  در  جستجوی  استراتژی های  نوین اجتماعی دارد- آسیب پذیرترین  نقاط در عرصه آموزش و پرورش ، دسترسی به تحصیل  و  برابری  دختران و پسران — که  از نقطه نظر علمی و روشنگری پیاده می شود. این نه فمینیسم و نه سیاست  است، بلکه  تأمین دسترسی برابر  برای افراد مختلف  و  قبل از  همه  زنان به تحصیل  و دانش است.  نکته دوم —  تأمین  سطح بالای  شرکت زنان در زندگی اجتماعی است.

متخصصان روسیه در  رشته علوم طبیعی  در  میزگردهای مختلف   و برنامه های گوناگون شرکت دارند.  این کار با  پروژه های در رشته های  اقیانوس شمالی و علوم پایه و  هیدرولوژی و انرژی  و اکولوژی و  زمین شناسی و خیلی رشته های دیگر مرتبط است.

 اما  مهمترین عرصه همکاری  تعامل در مسائل  حفظ میراث فرهنگی و تاریخی جهان است.  روسیه  یکی از پج کشور جهان است  که  میراث فرهنگی زیادی در آنجا متمرکز است.  کرملین مسکو،  جزیره سالووِتسکویه،  یادبودهای سنگ سفید ولادیمیر  و سوزدال  ویاروسلاول  و  جنگل  کورشسکایا و  بایکال — رویهمرفته 27  سازه و یادبود و  طبیعی.

  البته ونیز شمالی — سنت پطربورگ جای خاصی در فهرست  میراث فرهنگی و تاریخی یونسکو دارد.

الکساندر کونونوف  معاون رئیس  بخش  پطربورگ  انجمن  سراسر روسی  حفظ  یادبودهای  تاریخی و فرهنگی یونسکو در این خصوص گفت:  همکاری  ما با یونسکو  و تماس ها  کمیته  میراث جهانی  در یادبوهای ها متمرکز شده است.  سنت پطربورگ  و مرکز تاریخی آن  با این گروه یادبودها مرتبط است.  کارهای زیادی  در باره تعیین مرز یادبوهای ما  در پیش است و  همچنین باید در رابطه با طراحی  نقشه  اداره  و  بازسازی یادبودها  کار شود.

 چنین  ثروت فرهنگی توریست های زیادی را  جلب می کند. الئونورا میتروفانووا در این خصوص گفت:  ورود یادبود به فهرست میراث فرهنگی  باعث جلب توریست ها می شود.  در این جا همکاری فعالی جریان دارد.

کارشناسان  یکصدا  اطمینان می دهند که  تعامل روسیه  و یونسکو  باید افزایش یابد.  از یکسو این امر باعث حفظ  یادبوها و کاربرد تازه ترین فناوری ها  در داخل کشور می شود و از سوی دیگر به حل و فصل مسائل  همکاری انسانی در سطح جهانی مساعدت خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала