تشخیص سرطان در 3 دقیقه

© Fotoliaحمله سلول های سرطانی به ارگانیزم
حمله سلول های سرطانی به ارگانیزم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با استفاده از یک قطره خون طی 3 دقیقه می توان وجود سرطان را تشخیص داد.

متخصصان ژاپن  روش جدید  تشخیص سرطان  در مراحل اولیه را  طراحی کردند.  مطابق با این روش  فقط با استفاده از یک قطره خون  طی 3 دقیقه می توان  وجود  سلول های  بد خیم سرطانی را  تشخیص داد.

روزنامه « کوبه  سیمبون» این خبر را گزارش داد. طراحی روش جدید  از سال 2013 میلادی  توسط گروهی از متخصصان  بیمارستان  وابسته به دانشگاه  « سوا» و شرکت «MYTECH»  متخصص در  تحقیقات در  عرصه  آنالیزهای مافوق دقیق  پزشکی  ادامه داشت.

روی ورق ویژه  فلزی  قطره خون بیمار را  قرار می دهند و بعد این خون  تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد. به برکت  ماده بی نظیری که ورق  ویژه از آن ساخته شده است،  سلول های  خونی  بیماران سرطانی  می درخشند. این اتفاق بدلیل  تغییر در نوکلئوزوم  — یکی از  مولکول های « دی. ان.ای» DNA  رخ می دهد.  چنین تأثیر گذاری بر خون  شخص سالم، موجب چنین اتفاقی نمی شود.  20 نفر در این آزمایشات شرکت کردند:  در تمام موارد آنالیز  نتایج صحیح را نشان داد.

به عقیده  پروفسور یوکی هاسه هاوا « روش جدید  ساده  و می توان از آن  در  تشخیص  بیماری  سرطان ریه،  معده و کیسه صفرا استفاده کرد».  انتظار می رود که یکسال بعد  متخصصان ژاپنی  آزمایشات کامل کلینیکی  روش جدید را به انجام برسانند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала