تاکید لاروروف بر نقش کلیدی آژانس در بازرسی ها پس از توافق "1+5" و ایران

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید لاروروف بر نقش کلیدی آژانس در بازرسی ها پس از توافق "1+5" و ایران
تاکید لاروروف بر نقش کلیدی آژانس در بازرسی ها پس از توافق 1+5 و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ دیدار کرده و از جمله مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران را مورد بحث قرار دادند.

آمانو در این دیدار به خاطر امکان بحث با طرف روسی درباره مسائل فوق العاده مهم از جمله مساله هسته ای ایران ابراز خوشحالی کرده و اظهار داشت:" روسیه نقش مهمی در حل این مساله ایفا می کند.
لاوروف بنوبه خود به خاطر سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سن پترزبورگ و شرکت وی در همایش اقتصادی بین المللی سپاسگذاری کرده و گفت آژانس ایفای نقش کلیدی در فعالیت بازرسی و بررسی در چارچوب توافق آتی بین ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی را در پیش دارد.
ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.
ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала