گزارش و تحلیل

مسکو مجبور است به تحریکات ناتو در مرزهای روسیه پاسخ دهد

© Sputnik / Oksana Dzhadanمسکو مجبور است به تحریکات ناتو در مرزهای روسیه پاسخ دهد
مسکو مجبور است به تحریکات ناتو در مرزهای روسیه پاسخ دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا صدها تفنگدار دریایی را به کشتی های جنگی کشورهای اروپایی در دریای مدیترانه منتقل می کند.

نظامیان آمریکایی به عنوان نیروهای عکس العمل سریع در صورت اقدام روسیه علیه ناتو در نظر گرفته می شوند. اعلام می شود که اولین واحد تفنگداران دریایی در سپتامبر سال 2015 برای شرکت در مانورهای نظامی — دریایی Trident Juncture به کشتی های اروپایی وارد می شوند. به عقیده ی تحلیل گران ، مانورهای نظامی در اروپا ، تهدید آشکار برای روسیه است و آمریکا سعی دارد روسیه را از شرکای اروپاییش جدا کند.

به گفته ی کارشناسان ، هیچ چیز تعجب آوری وجود ندارد ، اینکه توسعه ی ناتو در شرق روسیه را مجبور می سازد که قدرت نظامی خود را تقویت نماید.

سارا فلاوندرس ،  رئیس سازمان The International Action Center معتقد است: " اکنون روسیه در شرایط دشواری قرار دارد. این کشور محاصره شده است ، در مرزهایش مدام مانورهایی برگزار میشود. چندی پیش کاروان فن آوری های نظامی از مجارستان به اوکراین رسید. همه اینها هدفمند انجام می شود و تهدید آشکار برای روسیه است. اخیرا بیانیه هایی در خصوص انتقال احتمالی تسلیحات جدید به گوش می رسد و همه اینها اقدام متقابلی را از جانب روسیه به دنبال خواهد داشت. "

به عقیده ی تحلیل گر سیاسی اریک درایتسر ، نقشه ی آمریکا جدایی روسیه و اروپا بسیار دور از یکدیگر و مانع شدن برای همکاری احتمالی روسیه و اروپا با کشورهای آسیایست.

این تحلیل گر سیاسی تاکید می کند: " مسئله تنها جابه جایی تسلیحات سنگین به لهستان و یا سایر کشورهای اروپای شرقی نیست. مسئله این است که آمریکا به جدایی روسیه از آلمان ، فرانسه و سایر شرکای اروپایی علاقه مند است. بدین ترتیب آنها سعی می کنند اروپا را تحت نفوذ خود حفظ کرده و مانع از هر گونه همکاری و هر گونه ادغام بین اروپا و آسیا شوند. "

یادآوری می کنیم که پیشتر طرح های پنتاگون برای ارسال تانک های جنگی به اروپای شرقی ، بی ام پی و سایر تسلیحات سنگین آشکار شد. در حال حاضر در کشورهای حوزه ی  بالتیک و برخی از دول اروپای شرقی پنج هزار سرباز آمریکایی مستقر شده اند. نمایندگان پنتاگون و سازمان های نظامی شرکای آمریکایی در اروپا هدف از این اقدام را دفاع از " تهاجم روسیه " اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، در مصاحبه ی خود با خبرنگاران ایتالیایی ، موضوع وحشت غرب از افسانه ی " تهدید روسی" را که به نظر کشورهای حوزه ی بالتیک و لهستان احساس می کنند نقد و بررسی نمود. وی یادآوری کرد که هزینه های نظامی آمریکا کمی به هزینه های نظامی کل کشورهای جهان افزوده و هزینه های انباشته شده  ناتو در این زمینه ده برابر بیشتر از هزینه های نظامی روسیه است. ضمنا روسیه در تمایز از ایالات متحده عملا پایگاه نظامی در خارج از کشور ندارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала