گزارش و تحلیل

سایت همسریابی

© Fotolia / J. Mihatschحلقه ازدواج
حلقه ازدواج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 350 سایت مشکوک همسریابی و آشنایی در ایران فعالیت می کنند.

 محمود گلرازی  معاون رئیس وزارت ورزش و جوانان  ایران در  معرفی  پروژه جدید  دولتی  —  سایت رسمی همسریابی حضور یافت.  این پروژه « همسر گزینی» — همسر یابی — نامیده شده است.

© Photo / PrtScr: hamsangozini.comسایت همسر گزینی
سایت همسر گزینی - اسپوتنیک ایران
سایت همسر گزینی

معاون  وزیر  به خبرنگاران اعلام  نمود که هدف از راه اندازی  این پروژه  نه فقط  افزایش  آمار  ازدواج  در کشور،  بلکه  حمایت از جوانان در مقابل  سایت های مشکوک و غیرقانونی است.  آقای محمود  گلرازی   در این خصوص اعلام کرد: «  ما  معتقدیم که  هنگام استفاده  از سایت  کنونی  در صورت رعایت  تمام  موازین  اخلاقی  و مذهبی  تا حد قابل ملاحظه ای  آمار  ازدواج  در کشور  افزایش یابد:  تا 100 هزار  ازدواج در سال.  کار سایت « همسریابی»  به شکلی تنظیم شده است  که  پایگاه  خصوصی برای  هر یک از کاربران  ایجاد می گردد  و یکی از  اصول کلیدی کار آن ، سریت کامل  و  امنیت اطلاعات شخصی است.  هم اکنون  حدود 11  میلیون   دختر و پسر مجرد در ایران هستند.  متأسفانه  حدود 350  سایت   مشکوک  همسریابی و آشنایی  در کشور فعالیت می کنند. امیدواریم که  این طرح بتواند  بسیاری از مسائل اجتماعی   جوانان را در چارچوب موازین  اخلاقی و دینی حل و فصل کند.

 به چه دلیل  و چگونه  مسأله سایت  های غیر قانونی همسریابی  در ایران  بروز کرد و علت این  گرایش چیست؟ حجت الاسلام  هادی  زائری ، استاد دانشگاه تهران و  کارشناس در امور فرهنگی  در گفتگو با  خبرنگار  رادیو « سپوتنیک»  در این  باره توضیح داد.

همانطور که اعلام شد در پروژه «  همسریابی» مشاوران متخصص  در  انتخاب  همسر   کار می کنند:  روانشناسان متخصص ،  شخصیت های دینی و روحانیون، استادان  مراکز عالی آموزشی  و پزشکان.  اطلاعات در باره دختران و پسرانی که مایل به آشنا شدن با یکدیگر هستند  برای سنجش در اختیار متخصصان گذاشته می شود (آنالیز علمی  شخصیت ،  تست های  روانی) که مطابق با  پارامترهای  اعلام شده  اطلاعات بررسی خواهد شد و بعد کاندیدها انتخاب می شوند  و  به آنها پیشنهاد می شود با هم آشنا شوند.  مرکز  حمایت  نیز فعال است که  توصیه های عملی  در تمام جوانب  ارائه می دهد.

 ساختار  طرح « همسریابی»  متشکل از شبکه های عملی ،  سرویس  مشورت های  حرفه ای و  روانشناسان  با تجربه  و  کارشناسان در مسائل اجتماعی  و گروه متخصصان  است که  امنیت اطلاعات را تأمین می کنند.

آقای سعید یزدانی  مبتکر این سایت  در گفتگو با  مارینا الشعلان خبرنگار رادیو «  سپوتنیک پرشین»   دراین خصوص توضیح داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала