لاوروف احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران در وین را زیاد می داند

© Sputnik / Vitaliy Belousovلاوروف احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران در وین را زیاد می داند
لاوروف احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران در وین را زیاد می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه احتمال انعقاد توافقنامه نهایی و جامع درباره برنامه هسته ای ایران تا روز 30 ژوئن را زیاد می داند.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی خود به وین برای امضای توافقنامه نهایی برای حل وفصل مساله برنامه هسته ای ایران ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد بسیاری از چیز ها وابسته به دیگر شرکت کنندگان در روند مذاکرات غیر از طرف روسی است.
یادآور می شود این و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) قصد دارند تا روز 30 زوئن کار تدوین توافقنامه درباره برنامه هسته ای ایران را به پایان برسانند. اتحادیه اروپا تحریمات عیه ایران را در صورت اجرای توافقات لغو خواهد کرد و آمریکا نیز اعلام کرده تحریمات علیه ایران به موازات اجرای تعهدات این کشور برداشته خواهد شد.
ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.
مجلس شورای اسلامی ایران امروز خواستار لغو تحریمات همزمان با امضای توافقنامه هسته ای با گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала