مذاکرات درباره پس گرفته شدن شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل اس ـ 300

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات درباره پس گرفته شدن شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل اس ـ 300
مذاکرات درباره پس گرفته شدن شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل اس ـ 300 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو و تهران در حال انجام مذاکرات درباره پس گرفته شدن شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس ـ 300 هستند.

یک منبع در عرصه همکاری های نظامی روسیه با کشور های خارجی ضمن اعلام این مطلب روز سه شنبه در حاشیه یک نمایشگاه نظامی در منطقه کوبینکا واقع در حومه مسکودر مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" خاطرنشان ساخت در حال حاضر طرفهای روسی و ایرانی در حال مذاکره درباره جزئیات احیای قرارداد تحویل اس ـ 300 هستند و به حصول توافق درباره پس گرفته شدن شکایت ایران از روسیه نزدیک می باشند.

قرارداد تحویل سامانه های "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سامانه های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری مدودف" رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال 2010 میلادی"، تحویل سامانه های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. مسکو قرارداد تحویل سامانه های "اس-300" را در سپتامبر همان سال لغو کرد. دیرتر ایران به خاطر عدم تحویل "اس-300 " از شرکت روسی "روس آبارون اکسپورت " به دادگاه بین المللی حکمیت ژنو شکایت کرده و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت نمود.

سامانه های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سامانه قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. سامانه "اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала