گزارش و تحلیل

جدیدترین تانک روسی در ارتش هند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyتانک آرمات
تانک آرمات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند، چین و آسیای جنوب شرقی به نمونه های جدید ماشین های زرهی روسی توجه نشان می دهند.

این ماشین ها و بیش از همه تانک «آرمات»، در رژه پیروزی نهم مه 2015 به نمایش درآمدند. ولادیمیر کوژین دستیار رییس جمهور در همکاری های نظامی فنی روسیه این خبر را اعلام کرد. سمیر پاتیل کارشناس مرکز تحلیلی هند « Gateway House» می گوید که علاقه هند به تسلیحات جدید روسیه جای تعجب ندارد.

وی در ادامه توضیح می دهد: «هند برنامه هایی برای ساخت تانک در داخل کشور دارد. طراحی آن توسط Future Infantry Combat Vehicle — FICV انجام می گیرد. من فکر می کنم که اگر بودجه اجازه بدهد، هند می تواند تانک آرمات را خریداری کرده و یا دست کم برخی اجزای آن را برای تحقیق و بهره برداری بعدی در ساخت تانک های خود استفاده کند. علاوه بر این، خرید تانک آرمات این حسن را دارد که سکوی اولیه برای ساخت مجموعه کاملی از ماشین های نظامی می شود. من فکر می کنم که هند مایل به خرید این پلاتفرم نظامی برای ارتش کشور است».

پلات فرم آرمات از نظر طراحی مهندسی هنوز به پایان نرسیده است.اما، به اعتقاد روسیه، آرمات امکان طراحی تکنولوژی جدید در مشارکت با دولت و خرید از سوی آن ها را می دهد. سمیر پاتیل کارشناس هندی نیز احتمال همکاری با روسیه در طراحی ماشین های مورد نیاز هند در آینده را بعید نمی داند.

وی می گوید: «روسیه تنها کشوری است که هند با آن طرح های مشترک برای ساخت اسلحه تعریف می کند. این طرح ها شامل هواپیماهای نظامی نسل آینده به نام FGFA و هواپیمای باری می شوند. فکر می کنم که هند مایل به مشارکت در طراحی تانک های جدید نیز هست، زیرا این کار با پیشنهادات نخست وزیر مودی و تولید داخلی نیز تناسب دارد. این برنامه در راستای جستجوی شرکای خارجی برای طراحی مشترک و تولید است».

ویژگی اصلی تانک نسل جدید تی — 14 «آرمات» اجزای تشکیل دهنده آن است. تمام خدمه تانک در بدنه قرار می گیرند و به خوبی در کپسول زرهی محافظت می شوند.

تانک دارای اجزای حفاظت فعال است که در مقابل حملات به صورت خودکار و بدون دخالت دست شلیک می کند.

کارشناسان می گویند که تانک جدید با کالیبر 125 میلیمتری به اندازه 20 تا 30 درصد بهتر از سلاح خارجی با کالیبر 120 میلیمتری است که در آلمان تولید می شود. برخی کارشناسان نیز گفته اند که تانک تی — 14 می تواند لوله کالیبر 125 میلیمتری داشته باشد.

ساختار پایه آرمات به گونه ای است که با اضافه کردن برخی اجزا، می توان از آن ماشین زرهی بدون حضور انسان در بیرون کپسول ساخت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала